Friday, March 23, 2012

Dancing In The MoonLight

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera ....
rasanya dekat seminggu dah berlalu selepas cuti sekolah. Alhamdulillah akhirnya dalam seminggu ni nampak perubahan besar dalam diri anak-anak saya ... (alahai ... ramainya anak kan?!!!)

hampir setiap malam pena menari - nari ikut rentak dancing in the moonlight merangka yang terbaik untuk anak-anak. genap 3 bulan ada juga perubahan yang terdapat dalam diri mereka ... syukur alhamdulillah ...

kisah cuti?!!!
sebelum ke sibu hari tu demam. dah sampai sibu... demam baru nak baik ... sebelum balik dari sibu berjangkit pula dengan ariffin ... sekali dia serang ... hampir - hampir tak bangun juga seminggu minggu ... asyik lepak dalam bilik je. tak larat nak duduk ke berdiri lama-lama ke .. sakit kepala, sakit perut ... bukan sebab gastrik tapi sebab batuk !!!

batuk kali ni dia tak hentam ke rusuk kiri kanan ... dia serang belah tengah tengah perut pula. Alhamdulillah saat kritikal pun dah lepas. dan sekarang kene musibah lain pula ...

di pagi jumaat ...
duduk depan tv terpandang asyraf imam muda bagi tazkirah tentang mengapa aku diuji ?!!
buat saya tersenyum seorang diri. sungguh Allah itu sangat dekat....

" Ya Allah setiap yang datang dariMU pasti akan kembali kepada Mu jua... saya pasrah ..... mohon berbagi kesabaran dariMU sedikit agar hambaMU ini tidak pernah merasa letih dan mengeluh .... "

No comments: