Monday, January 7, 2013

Terlebih Seronok !!!

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera semuanya. 
Hari ini merupakan hari permulaan yang baru dalam hidup aku. Suasana pun bertukar menjadi tersangat-sangat baru. Ku akui bak kata Hafiz, tahun ni macam ada kena kejutan budaya sikit. Untuk akulah .....

Terima kasih kepada adik izzat kerana selalu membantu aku. Ishk ... Ishk ... Ishk !!! Aku tak nak guna kuasa veto macam tahun sudah-sudah.... tapi... tak apa ... hari ini  tadi memang aku kasi peluang... nak tengok siapa yang rajin, siapa yang malas...siapa yang manja  tak bertempat, siapa yang guna telinga kuali....

Terdapatlah satu kejadian sepanjang masa berlalu yang betul-betul buat aku tak tahan nak gelak. 

Razif ... Razif ....

aku : bla ....bla .... bla.... , kemudian basuhlah dengan air yang bersih sehingga , hilang bau, warna dan rasa ...O.K ... soalan saya ...macammana nak tahu tempat tu tadi dah hilang rasa kekotoran yang terkena.

terpandang  muka Razif ... terkejut ... bila dia spontan keluarkan lidah dia sedikit seperti aksi orang nak merasa. 

aku: Ha Ha Ha .... Razif ....Razif ... 

Izzat : Kenapa? apa razif buat ?

aku :  Razif ... Razif .... mana ada orang rasa najis ni guna lidah ..... 

satu kelas : (gelakkkk dan jerit yerrrkkkksssss!!!!!!!!!!!!!) 

Akhirnya dengan dia .. dia sekali ikut gelak .... 

Kejadian sebelum balik...
surah tu dah betul dah ...tapi ..kenapa pula bacaan tasbih tu jadi lain bunyinya ... Akhirnya dilantiklah seseorang untuk bacakan ..... 

dismissed !!! 

Nota: kata izzat : tak apalah kalau buat banyak-banyak kerja ..nanti lagi cepat pandai !!! Ni yang aku sayang ni ... pertama kali dengar seorang anak tak merungut !!! 

No comments: