Thursday, May 2, 2013

Bersangka Baik Duhai Hati ^__^

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera semuanya .
Lama juga tak berblogging ni...Nak kata sibuk, tak adalah sibuk sangat. Nak kata tak sibuk bolehlah tahan juga. Haa .... macammana tu ?!!!

Aku tak nak sembang pasal politik. Langsung tak reti dan memahami cara pemikiran orang politik.

Sejak dua menjak pertapaan aku ni banyak hal yang aku fikir.
1- soal Mati
2- soal Mati
3- soal Mati ...

sebab ketiga-tiga soalan ni lah buat aku tetiba jadi down sangat-sangat !!!
Nak bercakap pun nak tak hendak saja. Nak tengok TV lagi tak sampai hati. Apa aku buat?!!! duduk dalam bilik layan youtube dengar ceramah dengar lagu baca buku godek mukabuku.

Ada satu simptom yang paling aku tak tahan. Elok-elok mata lena awal... tup tup jam jam tengahmalam mesti mata celik.

bila check balik ... orang lain naik usia bagi golongan wanita bujang macam aku ni mesti duk risau soal jodoh. tapi... jiwa aku ni lain sikit. naik sikit setahun... aku risau soal mati, naik lagi setahun, risau lagi... naik lagi tahun, aku makin risau.

Pernah juga terfikir bila dibagi sebahagian rasa ni pada pemimpin-pemimpin negara yang duk berjuang mempertahankan hak masing-masing ... Nescaya, mereka akan letak jawatan. Aku kena buat sesuatulah tahun ni...

semoga kita semua masih belum Mati Rasa !!!

Mari kita hayati bersama-sama zikir-zikir ini bagi menghidupkan hati kita kembali :



Nota: kepada teman-teman terdekat aku tu ... sorrylah sebab semakin kurang bercakap kebelakangan ni. Rasa penat tu melebih-lebih pulak. takut nanti jadi macam hari tu pulak. gelak lebih ... balik rumah terus macam tak cukup oksigen. he he he ...

No comments: