Sunday, April 19, 2009

" past tense "

semacam je topik ni. sha nak up sikit!!!
20hb mac 2009, allahyarham Pakcik Yusop bin Haji Rosli telah pergi ke rahmatullah sekitar waktu asar mungkin. Dari Allah kita datang dan kepada - NYa jualah kita kembali. arwah pakcik merupakan adik lelaki kepada arwah ibu. Al-fatihah buat semua muslimin dan muslimat yang telah kembali di sisi-NYA.
16/3/09-17/3/09
sha pergi kursus pra-perkahwinan. Wah! semua orang kecoh ingat sha nak kahwin. hahhaa..tak adalah...
sebenarnya, sha dah pergi tahun 2007 yang lalu. tapi sha tak pernah ambil pun sijil pra-perkahwinan tersebut. lagipun niat sha cuma sekadar mencari ilmu. kursus dalam tahun 2007, memang banyak yang sha tak berapa nak faham. terutamanya pasal prosedur² perkahwinan. jadi, sha pilih untuk ambil sekali lagi. syukur alhamdulillah banyak perkara yang sha dapat cover daripada kursus dua tahun yang sudah. akhirnya sha dah dapat pun sijil kursus pra-perkahwinan. huhuu.
jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada ustaz-ustaz dan ustazah yang terlibat dalam menyampaikan ilmu-ilmu alam rumahtangga. semoga Allah melimpahkan ribuan rahmatNya ke atas kalian semua dan penganjur kursus tersebut. bila difikir-fikir balik memang tak patut pun sha nak ambil sijil macam tu je dari kursus yang dua tahun sudah itu. Macam tak berbaloikan?
insiden masa kursus? hahaa...teringat kes mamat² yang berusaha nak curi-curi gambar dan minta nombor hapei. seperti biasa....gadis itu...tetap diam dengan muka selamba + "gelak nakal" + buat muka dono = ( ibarat pekak + bisu + buta) . I'm sori !!! tak gentle betol style. cuba terus terang bagitau...
"nak bergambar boleh tak dengan saudari?" dah tentu sha akan jawab..insyaAllah dipertimbangkan tapi dengan syarat. bergambar dengan semua pesertalah...hehhee...orait tak?
sebelum mendapat berita hal arwah pakcik, sempat lagi sha pergi cinema layan cerita "the rock". ( x ingat nama movie). dragonball?!!!woh sha pun ada tengok gak...boleh tahan hero dalam cerita tu hehe..anak sape la dia ea? nampaknya the rock betul-betul dah tukar profession, uhuk uhuk...kantoi ke sha suke layan wrestling?!!! pengaruh tu...pengaruh dari persekitaran. Fast & the furious 4? wah chapter baru nampak...huhuu....sha minat sangat-sangat kereta-kereta kat dalam cerita ni...jengjengjeng...hheeeheee....tak tengok lagi ni...ada sape² nak belanja sha tengok movie ni tak? hahhaa...

No comments: