Sunday, May 24, 2009

Romantic final fantasy

aku tengok je bende ni...idea aku mencurah-curah...abang aku ade bagi tips...kalo ko nak tulis sesuatu...ko amik satu ayat...atau apa-apa yang buat ko dapat ilham dan ko tampal kat bilik engko...atau kat mana-mana tempat ko selalu tengok atau terpandang, atau terskodeng...nanti...hari-hari ko akan dapat ilham untuk create satu stori...bende inilah yang akan jadi tema sepanjang penceritaan engko...

itu abang aku yang cakap...sebenornya...dia dapat idea ni pun dari seorang penulis novel sangeetha...anda pernah baca atau belum novel tersebut....aku guna seharian semalaman je untuk baca novel tu...cukup simbolik sumer persoalan yang diajukan dalam ceta tersebut...tak pun novel dia memoir seorang guru...itu pun best jugak...

bukan senang nak jadi seorang cendikiawan...meskipun a.k.a penulis picisan...cewah...

teringat masa sekolah rendah dulu...subjek paling aku minat esei...soalan pilihan aku mestilah yang pasal imejin-imejin ni...aku suke yang main gambaran-gambaran...tapi..aku paling tak minat bila buat cerita berdasarkan fakta-fakta yang diberi...sebab tu kot..bila masuk sekolah menengah penulisan aku jadi down...jatuh merundum tetibe...

ape-ape pun..aku memang belum dapat celen abang aku lagik...

No comments: