Sunday, June 7, 2009

hala tuju....


dalam banyak-banyak topik yang dibincangkan dalam hala tuju ni aku paling minat topik ciri-ciri yang perlu ada pada seorang GK... hehee..
bukan Goal Keeper atau lain² istilah GK hahhaa....
aku kan kursus sekarang ni...memag best sangat-sangat topik yang satu ni...
dah ustaz tu buat lawak...cikgu² tak payh nak catik sangat...cukup sekadarnya seperti malam ni...nanti susah-susah berhias..pakai lipstik tapi lepas tulis kat blackboard abis semua bibir yang kaler merah tukar jadi kaler putih...dah namanya pun pgang kapur....hekhekhek....
adelagi...dia cakap..tak payahlah sampai nk pakai eye shadow semua..siap ikut kaler baju dan nak macthing pulak ngan kaler beg...hhahaaa...aku dapat bayangkn..kalau kaler biru sat..semua kene kaler biru..kalau kaler merah, merah le. kalau ungu, ungu lah... tapi cuba bayangkan kalau kaler hitam..ishk isk ishk....
siap ustaz tu but peringatan ni...korang bukan nak jadi modeling..tak payahlah sampai macam tu sangat...hahhaa....cukuplah berpakaian kemas, simple tetapi menarik....
kesimpulan yang dapat aku buat?!!! dalam kehidupan ni kena belajar untuk hidup bersederhana dari semua segi...tak lebih dan tak kurang...
adelagi yang aku dapt simpulkan...sifat seorang pendidik ni mesti ada sifat sabar dan penyayang yang sangat kuat dah utuh terhadap insan-insan di sekelilingnya...tak kira sama ada dia adalah nak sahabat baik mu, musuh ataupun anak keturunanmu sendiri...
syukur alhamdulillah untuk majlis ilmu buat sesi pertama ni...

No comments: