Sunday, July 19, 2009

Aku Malu ~~~

ini kisah semalam...
disebabkan keletihan yang melampaui batas aku tertidur awal...
bila dah tidur awal ... aku ni pun mimpi lah yang bukan-bukan....

malam ni aku tak mimpi pasal kesing ... tapi mimpi cerita seram...

cerita dia....
tetibe je aku berada di rumah lama...
dalam keadaan gelap time maghrib masuk aku pun cuci lah pinggan mangkuk lepas aku makan tuh... belum lagi siap keje tetibe je aku rasa meremang bulu roma aku... aku toleh belakang takde orang... toleh tepi lagi takde .. yang ada hanya kegelapan malam menyaluti kawasan segenap ruang dapur rumah tersebut... tiba-tiba angin takde ribut takder ada sesuatu yang menitis atas tangan aku dr arah siling rumah (sugguhpun rumah tu sebenarnya ruang dapur tak bersiling pun).. aku tekejut .. aku pandang atas.. kelihatan seperti cahaya putih... apelagi aku cabut lah masuk bilik aku...bilik aku pun nampak disaluti dengan warna gelap... aku tatau mana pergi lampu dalam rumah tu... entah entah letrik dah kene potong sebab takder orang duduk sebelum ni....

aku parking le atas katil aku kan... tengah-tengah parking tu tetibe je terasa ada sesuatu yang mengekori dan memerhati gerak langkah aku... aku semakin takut atas katil ... dalam gelap tu samar aku ternampak ada dua benda iaitu lembaga hitam di kiri kanan aku... aku takut... jarak antara dua lembaga itu semakin dekat dan dekat dan dekat... aku ketakutan sambil terjerit -jerit...aku mula rasa sesak nafas...badan aku berpeluh peluh...aku ingin melawan... tapi terasa kaki tangan aku tak berdaya untuk bergerak... yang aku mampu hanya menjerit... aku tatau apa kesudahan hidup aku selepas itu.. aku hanya tawakal...

tibe-tibe sayup-sayup kedengaran bertanya.. kak..kenapa ni kak? (aik.. dari mana pulak datang bunyi orang indon ni...getar hatiku berkata-kata) dan terasa bahu aku digoncang beberapa kali... oh..mimpi ropernya!!!
lepas tu aku sambung balik tidur ... ZZZzzzz...

Nota: tanpa ucapan terima kasih kat dewi aku terus sambung balik tidur tanpa buka mata sikit pun sambil berharap agar mimpi tu tak bertandang lagi....

No comments: