Tuesday, October 6, 2009

Orang Kata !!!

orang kata ... alah setakat kenal kat dunia ... ade aku kesah?!!! sungguhpun kenal di dunia maya tapi setiap manusia punya hati dan perasaan!!! sama juga lah macam aku ...
terkadang aku gembira bila kenal seseorang .. tapi yang banyaknye memang duka-duka belaka ... kita berkawan jujur .. tapi alih-alih lain pulak jadinya ...
yang paling sadis bila ada yang buat pengakuan raya ni tadi .. terkilan dengan sikap aku ... terima kasih kerana berterus terang ... ha'ah memang hati aku rasa sakit .. sampaikan ada orang lain yang jadi mangsa dan dia tak lain tak bukan ... orang yang jaga aku bila saat aku tak ada kawan ... dia hulurkan keceriaan dia bagi membantu aku bergelak ketawa. melupakan setiap apa yang akan berlaku .. telah berlaku dan sedang berlaku ... tapi yang pasti sungguh pun aku tak senang dengan sedikit sifatnya .. di dalam ketidak senangan aku .. rupa-rupanya dia banyak membantu aku dalam menjaga kesihatan aku selama ini ...
dia yang paksa aku tidur awal ...
dia yang ajar aku untuk jadi kuat ...
dia yang ajar aku menerima setiap seorang itu seadanya ...
dan paling penting dia ajar aku untuk tidak melibatkan diri dalam permasalahan orang lain ... dia cukup arif .. sekiranya aku terlibat .. secara tak langsung aku tak dapat tidur, bila tak tidur aku mudah jatuh sakit ...
cuba bayangkan anda telah melukai seorang sahabat yang selalu menemani anda tanpa sebarang syarat pun ...
Nota: kadang-kadang kita rasa kita memang patut rasa terluka dan terkilan, tapi dalam sesetengah perkara... tidak sepatutnya kita merasakan hal yang sebegitu .. kerana banyak perkara yang kita tidak tahu tentang sahabat kita... tapi aku akan sentiasa ingat pesan abie... perkara yang paling menyakitkan itu adalah sebuah kejujuran ... jadi aku anggap .. dia berkata benar dan aku harus berterima kasih ... tak mengapalah ... lumrah dalam kehidupan memang akan ada yang kecap bahagia dan sebahagiannya perlu melupakan ... kerana apa yang penting ... adalah sebuah persahabatan ... kadang-kadang sahabat pun makan kawan jugak ...
jom selam blog http://sha83kaizer.blogspot.com/ 2 be continue...

3 comments:

Anonymous said...

yg penting jaga hati sendiri... sebab takde orang yg berusaha nak jaga hati kita. tapi banyak berusaha utk jatuhkan kita.. trust me..

we tend to forgive in the sake of friendship.. but we may never forget what they did to us..

just sharing my view on kenkawan maya neh..

shema_cma said...

hmm btol kejujuran adlh bnda yg pling sakit..hakikat yg pling sakit..kdng2 kite pon x leh trma..tp apakn daya..suma bnda ada hikmahnye..hnye berpk postf walaupon bert sgt kite nk trma sumnye...

sha83@kaizer said...

thank you tweet ngan cma ...

tweet ...
aku rasa bukan takat maya je ni .. ngan kwn lm yg aku knl pun mcm tu jugak ...
pening pening ...
try le bc stori kat ats tuh ...

cma ...
disebalik kesakitan bila ada secubit rasa kesabaran .. insyaAllah akan beroleh kenikmatan dan kelazatan yang tak terhingga...