Tuesday, November 17, 2009

Cuti ?!!!

sempena musim cuti-cuti sekolah ..jadi aku nak bukak sikit le cerita pasal cuti-cuti ni ... mana tau kalau-kalau tersesat sampai di tempat aku sekurang-kurang nya boleh lah korang berkomunikasi sikit-sikit tanpa perlu khidmat terjemah daripada aku ... kurang sikit tugas aku ... hakhakkkk ... jojom selam sambil minum air ....

sebelum tu .. aku ringkaskan sikit cerita ini ... dalam bahasa melanaunya cuti ini dipanggil suti atau pemisi atau cuti (kata pinjam bahasa melayu tu...) ... tapi yang pemisi tuh aku kurang pasti ... yang suti tu .. kire-kire alih bahasa siket la .. tapi majoriti orang tempat aku panggil cuti ... biasalah ... manusia modenas ler katakan ... erk .. ade ek?!!! macam motosikal le pulok hehee ...

  • kamu akan bercuti di mana? (mo gan kedau bak bercuti nah?)
  • kamu bercuti bersama siapa? (mo bercuti dengan sai?)
  • dari mana asal kamu ? ( mo tow gan? )
  • daripada sumber mana kamu dapat cerita tentang tempat ini? ( keman an mo tao pasal kedau geh )
  • bila kamu habis cuti? ( pidan cuti mo majeh? )
  • kamu mahu tinggal di mana nanti? ( mo bak pelow gan nah? )

No comments: