Thursday, December 24, 2009

Bila sha83@kaizer Pasang Cita-Cita

ini kisah perbualan seorang gadis yang diberi nama sha83@kaizer oleh dirinya sendiri...

ada apa dengan tol :

sha83: ishk ... rasa nak merasa keja kat tol le .. mesti best kan?
ibu: eh.. tak tau akak cam mana nak apply keje tol.
sha83: hari tu .. masa di kl aku ada nampak iklan keje tol ada kosong.
ibu: hheeeheee..lepas tu...
sha83: rasa nak apply je huhuuu...sayang gak ngan keje sekarang. lagipun jauh tu...
ibu: kat sini satu je tol ... ada di sibu...
sha83: ha'ah tu lah...

ada apa dengan restoran itu
kisah di meja bulat.

abang: dengar tu su... siapa yang bekal ayam kat situ... ayam tu la yang usu makan...
sha83: uicks.... aku lama dah tak pergi tut...tuuttt. kalo pergi pun mana ada makan ayam. aku makan lain-lain...
abang: sekurang-kurangnya dapat resepi pun tak apa dari situ..bleh bukak restoran sendiri...
sha83: woh .. tak apa... nanti aku apply keje situ sebulan dua kat situ.

lagi kisah restoran
sha83: rasa nak keje kat situ je...
akak: apply lah ...
sha83: tapi keje masa cuti je la... huhuu ...
akak: hehee....

ada apa dengan Emelda (aku failed nak eja nama artis seorang ni)

akak: dalam melodi masa tu ramai yang gtau kak wani .. ada nampak kak wani dalam melodi.
sha83: lho... dia tu sepupu sepapat ngan emelda ke? napa tak gtau awal...
akak: akak dengan abang kan jenis yang tak kisah sangat pasal artis-artis ni ...
sha83: (terbatuk-batuk dengar jawapan)

terdiam sejenak ... kemudian sambung lagi...

sha83: kak... sebenarnya .... tadi saya nak cakap .. kenapa tak gtau sepupu sepapat ngan dia. boleh saya cuba berlakon pulak..

senyum simpul dua merpati sejoli dengar.....

ada apa dengan pembantu rumah

sha83: susah susah sangat korang cari pembantu rumah .. aku kan ada....konpem tu tak ada tmbul isu pembantu lari lagi...
akak: aih... dia pulak offer ...
abang: daripada ko jadi pembantu rumah baik jadi cashier kedai abang ngan akak. tapi kene berhenti keje lah nampaknya...
sha83: boleh gak tu .. tapi kedai bila bukak?
abang: tahun depan...
sha83: tak jadi lah ... tak nak dulu...
akak: haih... macam -macam dah su pasang cita-cita hari ni usu...

senyum lagi ...

nota: tak boleh layan sangat dia ni bila dah pasang cita-cita. semuanya dirembat ... silap haribulan . kat tol jumpa muka dia. masuk restoran tu jumpa muka dia . masuk lagi restoran lain ..dia lagi... kat rumah pun muka dia jugak... tak puas kat rumah .. ah sudah masuk tv pulak . bila pergi kedai beli daging .. muka dia pulak kat cashier.. haaaa mana lu mau lari dari ini gadis meh! huahuahuaaa....

No comments: