Wednesday, May 19, 2010

Pagi Yang Indah

Pagi tadi seusai tugasan aku siap... aku sambung tidur kembali... (tidur je keje kan kan kan)
sementara nak tunggu masak untuk lunch time aku sambung lah tidur... entah kenapa pagi-pagi lagi aku rasa tak sedap badan sangat...
aku baca buku... dan...dan... akhirnya tertidur...
seingat aku ... aku dapat panggilan dari sahabat aku yang inginkan pertolongan aku. tapi sayang aku tidak berkesempatan untuk membantu nya saat ni... :haru
di akhir panggilan itulah aku telah terlelap...
tiba-tiba aku dikunjungi satu sms ingatkan dalam mimpi jadi aku abaikan...
beberapa minit kemudian diselangi dengan panggilan telefon...
aku teraba-raba atas katil dengan mata tertutup mencari keberadaan henponku...
telefon berbunyi ring ring ring...
ku angkat ku tanya siapa....
erkkkk... ibarat macam tu le...
aku pandang ke skrin henpon aku...
>>>opis calling>>>
wah... rasa macam kerja kat opis pulak...
terserlah senyuman indah di sebalik sinaran wajah yang menahan kesakitan...
terdengar suara di talian...
opsss!!!
dia: assalamua'alaikum
aku: wa'alaikumsalam uhuk2...(terbatuk)
dia: apa khabar? nak dengar cerita tak?
aku: tak sehat sangat dua tiga hari ni... cerita apa?
dia: ni dah makan ubat ke belum?
aku: alah...orang keracunan makanan je... salah makan... sebab hari tu makan asam kut.
dia: sekarang macam mana?
aku: elok lah sikit... tu yang tertidur lagi ni....
dia:lho... sian nya...nanti bangun... mandi ambil sarapan ye...
aku: okay.. kate tadi nak cerita?
dia: tadi...baru sampai terus buat kerja tau... tengah but kerja entah tetibe boleh teringat kat awak... tu yang tinggalkan kerja kejap dan terus call awak...
aku: hehee...macam tu pulak ye...
dia: ha'ah kebelakangan busy sangat... dan faham-fahamlah dah dekat hujung bulan ni memang banyak nak buat...tu yang tak sempat nak call...
aku: (tetibe teringat tak galakkan dia call bila balik lewat sangat sebab dia kene bangun awal untuk pergi kerja esok hari)
dia: okaylah.. saya nak sambung kerja ni... lain kali saya call ye ... insyaAllah
aku: okay .. tak apa... jaga diri baik-baik...
dia:kay ....
papai...
aku:papai..assalamu'alaikum
dia: wa'alaikumsalam
klik...bunyi gagang di sana diletakkan...hihiiii banyak nya part yang aku skip yer...
masa terus berlalu...pukul 11 setengah aku layan Hati Lelaki bersama Cinta Hans ... wah...Hans minat gadis melayu le....ada can le gadis-gadis melayu nak tackle hans ...hahhaaa ....
Hans ada bagi tips...
1- jangan bersikap protected / over protecting pada si lelaki... dorang tak suka... biar sahaja mereka nak buat apa... dan paling penting ... jangan takut bila lelaki tersalah ambil langkah biarkan saja kesilapan berlaku...dari situ lelaki ni akan terpikir... dan akan tetibe teringat kat awek tu .... dan.. baru lah dia akan kejar awek tu... bila dah dapat konpem tak kan lepas untuk sepanjang hayat dia...
2- cool
kene cool selalu le... pandai kawal perasaan tu... nanti....bila si lelaki tu ingat cool betul awek ni... macam konfiden sangat... tak pun ... atau ada sesuatu... tu yang akan buat si lelaki tertarik dengan sikap dia dan sekaligus rasa serasi dan selesa.
3-
selalu bagi support le...
selalu jadi pendengar...sebab lelaki ni perlukan pendengar yang setia paling penting jangan paksa dia buat itu ini... lelaki tak suka perempuan yang macam tu...
4-
jujurlah...
tapi...untuk lelaki diluar sana nak pesan sikit... jangan sesekali tipu perempuan... sebab perempuan memang dah dianugerahkan untuk peka terhadap kebohongan si lelaki. tapi kalau perempuan tipu memanh lelaki susah nak detect ... sebab lelaki tak banyak masa untuk berpikir yang bukan-bukan macam perempuan....
hahaaaa....
best jugak rancangan hati lelaki tv3 ni... bersama abby fana dan tetamu undangan... semua lelaki lelaki tau... hihiiii.... setiap rabu dalam jam 11 pagi...

Nota: lelaki mau pun wanita sama-sama punya hati dan perasaan. jagalah ukhuwah yang sudah terjalin di antara kalian nescaya Allah akan mengasihani kamu sebagaimana kamu mengasihani orang lain seperti dirimu sendiri.

No comments: