Friday, June 25, 2010

Gara-Gara World Cup

o.k aku cerita secara ringkas dan padat. aku tak tau nak merajuk ke tak? tapi sesekali teringin jugak le nak merajukkan?

ceritanya gini...
al-maklumlah musim world cup... berjaga tu satu kemestian. dan aku dah beberapa hari bercuti dari tengok world cup atas sebab-sebab tertentu. kalau aku nak senaraikan di sini tak cukup pages pages yang ada tau...

hendak dijadikan cerita...
semalam maksud aku pagi tadi le... gian aku datang balik nak tengok world cup. ditambah pulak team yang berlawan...

jadi aku layanlah...

tak lama lepas aku layan tetibe belanda dapat score... macam mana tu?
aku terus ambik henpon taip mesej.... cukuplah tu... dah dah masuk tidur lagi. belanda dah gol 1 tu...

dia reply...
biar arghh (ni memang bahasa standard dia bercakap dengan aku)

habis je masa pertama aku ters layan ning kejap. ah sudah! kalau dah pacak depan channel @ 15 tak sah kalau tak join sembang situ...

ingatkan dia tak perasan... rupanya kantoi!!!

antara mesej dia hantar
eh mana tau orang tengah layan ning?

kwang..kwang ...kwang...

insiden macam ni memang selalu berlaku antara aku ngan dia. nak kata duduk serumah. rumah lain-lain...negeri lain...lain... satu malaysia je sama... aku dah melanau... dia dah melayu....

tak lama lepas tu... sambil layan makan minum... sebab perut lapar... tetiba dia call...

dia: dah le tu... membazir je chat kat situ. suka betul buang kredit.
aku: eh mana ada lagi... orang dah tukar channel dah pun
dia: dah dah,,,, lewat sangat dah ni.. gi masuk tidur...
aku: alaa... orang nak tengok bola.
dia: tak payah... dah gi masuk tidur... esok tolong gerak macam biasa ye?
aku: tengok tu... tak aci betul le...orang disuruhnya tidur .. dia boleh pulak layan bola. dah le demam.
dia: hahhahaa..... (gelak dengan penuh kejam!)

dengan selamba dia sambung balik macam tak ada rasa bersalah

dia: pergi lah masuk tidur kay... nanti demam... susah...

aku: yela..yela.... nanti jap... orang tengah lapar ni... nak habiskan makan dulu ngan minum air....

dia: dengan siapa tu?

aku: macam biasalah... sorang je

dia: o.k habis makan semua .... masuk tidur terus tau.

aku:yela-yela... papai....

dia: bye... assalamu'alaikumwbt

aku: wa'alaikumsalam...

masuk je dalam bilik golek kanan...golek kiri... mata aku tak boleh tidur. terbayang-bayang dalam mata penjaring gol belanda jap tadi...aiyoyoyo...

entah jam berapa aku tertidur tapi jam 4 setengah tetiba ada orang call... bukan apa tu...saje nak cek le tu... dah tidur ke belum.... uwekkk wekkk....

nota: lain kali layan bola buat macam tak layan je.. tak adalah sape-sape nak halau anda pi masuk tidur =p

No comments: