Wednesday, September 21, 2011

Instinct Yang Aku Tak Paham

Bukan senang dan mudah bagi aku untuk shopping sebab aku bukan kaki shopping... meneliti satu persatu tudung di satu kedai baru...buat aku terpaku sebentar. tak tahu nak beli mana satu... tiba-tiba satu tauke mencelah...

amoi..pe kata you beli ini ikan. banyak fresh wohhh hidup lagi..


dan akhirnya aku beli juga juga ikan yang masih hidup itu...

entah macam mana masuk kedai tudung ali-alih keluar kedai dapat ikan. erkkk?!!! di luar bangunan parking itu lori ikan tadi hehe...


sampai di rumah aku kasi ummie ikan tu. aku tanya dengan muka selamba ... ummie tahu ke masak ikan ni macam mana. rasa hilang akal pulak tengok ikan spesis yang tak ada kat perairan malaysia ni.


ummie jawab: ditanggung beres semua tu ... oh ya ... kat luar tu akak dah gantung semua baju-baju yang akak nak kasi kat adik ...


aku keluar dari ruang dapur ..memerhati baju-baju yang tergantung seperti yang ummie maksudkan.. aku tersenyum ... semua putih .... serta-merta hati yang tadinya rasa kacau bilau jadi tenang...setenang air di kali hehe ...


tiba-tiba ummie bersuara: eh tadi liz suruh kau col dia balik .. nombornya .... erkk... eh akak tak dapat ingatlah ....


tiba-tiba phone ummie berbunyi dan kakak liz di talian...

mak aiii .. apa ke topiknya sembang pasal budaya kunjung mengunjung dihari raya ni .. aduhai ...menda lah kakak-kakak aku stori ni. getus hati aku.


tengah dok syok dengar dorang bersembang. tiba-tiba ada bayangan yang melintas depan mata aku... dah itu dia .... Dia!!! hati aku berdebar... ya Allah apalagilah yang menimpa dia ni ... mohon rahmati dan lindungilah dia ya Allah !!! hati aku tak putus-putus berdoa... tiba-tiba ummie panggil aku :


su....cuba tengok ni!!! (sambil angkat ikan tadi tu tinggi-tinggi )


aku terkejut... dan kerana kejutan itu aku hampir-hampir jatuh dari katil ... pandai ummie buat kejutan ya ....

No comments: