Sunday, May 13, 2012

Sukan Rakyat Matu 2012 Part 1

sampai-sampai saja mereka dah senam aerobik 

nampak kosong sikit dan kelihatan beberapa petugas untuk sukan rakyat sedang buka kaunter penyertaan 


Ewah eaaa yahhhh !!! 






kami gembira dan bahagia 
walau hidup dalam serba kekurangan 

formula: bersyukur atas apa yang kita ada
senyum selalu


sunyi

model pakaian 





Bila kami jadi sukarelawan 
kami sangat berbahagia 
tolong mama dan kawan-kawannya jaga kejap 

Dalam hidup ini
mesti timbul rasa tanggungjawab 

mama ... ni ke rahsianya steps steps nak dapat hamper satu tu
ha ha ha 

si cilik beraksi 

wah ka ja ...
buat steps sendiri eh
ha ha ha 

macam tak serupa je gayanya
he he he 

tolong !!!! Tolong!!!!
he he he 

semua terjerit mintak tolong eh
he he he 

makcik sepupu aku ni ...
bu imah he he he 

kalau kasma tak dapat nak bolot hamper hamper tu
tak tahulah saya
ha ha ha
merekakan anak seni 

pengkareographerkan mereka yang menonton dan mengikut 

Bersama YB Abu Seman 

peace yoe Mala !!! 

bila YB tunjuk skill poco poco 

ah ha ....
layannnnnnnnnnnnnnnnnn

Add caption

Ewah ~~~


amboi sampai terlepas selipar sebelah ha ha ha 

saya  bersama syaraf dan kawan kawannya 

masih sunyi lagi 

kan saya dah cakap tadi aksi steps tu la yang buat mama dapat hamper ini
ha ha ha 


kak ham ni juaranya untuk aksi -aksi menari senam aerobik
hik hik hik
agaknya kak ham berlatih kat rumah kot
ye dak?!! 


akhirnya tercapai jugakan syaraf

aku: aiehhh .... dari mana datang ipin ni

dia: orang tu cakap tadi adalagi upin ipin kalau nak. masih dalam simpanan.

aku: jadi....

dia: saya pilihlah yang ni dan dia buatkan ....

Anda tahu permainan ini kan?
selipar gergasi 



mula mula ingat ni pertandingan nak buat ketupat
dari A to Z

Nak tahu untuk apa?!!!
tunggu ya ...
untuk aksi yang seterusnya 

bersedia untuk perasmian sukan rakyat 

acara golek balau ni 

nak tangkap gambar lain
lain pulak jadinya aduhai 

Bila kaunter sukan rakyat diasak-asak
rakyat jelata Matu yang nak ambil bahagian 

sebahagian aksi percubaan permainan tradisi masyarakat Melanau
zaman dulu kala . 

cuit kak ... jangan tak cuit !!! 

yang ini mama punya hamper ...
adoiiii nurul ni
ingat kan ambik separa badan ja
tapi siapa agaknya yang tumpahkan air kat situ ya
tak pasal-pasal saya menjadi mangsa keadaan
ishk ishk ishk ... 

pengembaralah sangatkan kan kan
ha ha ha 

alamak hilang sebelah mata
ha ha ha 

aieh ada pulak yang menyelit
wakakakaaa 

YB pulak nak try neh 

sedang belajar demo 

peh .... 


sikit saja lagi terkena 

acara guling balau ni 

manalah dia dapat topi tu
ha ha ha 








part sini tengah tunggu seorang peserta lagi
tengah cari pisau ke parang 





mereka sedang beraksi dengan memarut kelapa 

ini cikgu Bahasa Inggeris, cikgu Muzik dan cikgu KAFA aku
zaman sekolah rendah dulu ;) 






kak rokiah ... cayokkk !!! 

ni maintempurung kelapa
 kuit ke cuit nama permainan ni eh
ha ha ha 

kak safiah ni bagi contoh macam mana nak guna parut kelapa ni

apa?!!! saya?!!!
semestinya saya pernah menggunakan parut kelapa ni
saya lebih senang pilih yang ni daripada yang jenis nipis ataupun guna mesin 

hasil parutan kelapa tadi ditibmbang
sapa paling banyak parut dialah champion 





antara hakim yang bertugas di bahagian selipar gergasi ni 

aksi mereka dengan tempurung kelapa

mereka sudah bersedia ... GO ... mummy ..mummy ... 

selipar gergasi ni siapalah yang tak kenal eh




Sekian dulu laporan daripada saya
nanti-nanti saya update lebih lanjut ya untuk entri seterusnya
sukan rakyat Matu 2012 part 2

saya sha83@kaizer melaporkan aktiviti
masyarakat sekitar tempat saya
:D 


No comments: