Friday, May 11, 2012

Malam Pesta Matu Idol VS Poco Poco

malam ni ada beberapa acara diadakan disebabkan mama buka gerai makanya aku ikut serta. hajat cuma satu nak ambil gambar ha ha ha








sibuk la sangat kan kan kan 

dengan anak buah aku khadijah
oh ya ..nama dia tak ada siti ya
sekian ..... 

dengan tembam 

dengan sepupu khadijah anak buah aku 

bersama dengan mama 

mama dan kak safiah jaga tapak niaga mereka 

aku; dek .... boleh ambik gambar dengan kamu semua tak?

mereka: oh ..boleh kak ..silakan ... :-)

aku: terima kasih

amacam?!!! Muka tak malu sangat la saya ni kan kan kan ?

muka santai ha ha ha 



cikgu Richard Tias ... komposer lagu lagu iban.
Buat lagu Melanau tak boleh kah cikgu Richard ?
Ha ha ha 


Santai di kerusi 

geng dikir barat bermukun ni 

majlis pembukaan dirasmikan dengan 
tarian budaya Melanau 





antara barisan penonton 

Yang Berhormat
mak aiii bulatnya syaraf ni ha ha ha 

peserta Matu Idol diiringi oleh band yang dipimpin oleh
cikgu Patrick khamis 

Richard tias , emma dan Juki
aku rasa macam pernah terserempak saja ngan juki ni masa aku tengah belajar
di kuching dulu ...







Poco Poco Onmode 
Tak ada band pula kali ni 
patah hati betul saya 



lautan manusia 

lautan manusia 



bebudak ni mula-mula duduk jauh di belakang
bila datang saja giliran awek - awek berpoco poco
terus serang ke depan
sampai tak sedar tu terduduk atas wayar
punyalah fokus
tengok awek awek 

terutamanya yang dua orang ni .
ha ha ha
yang ramai-ramai tu tadi ikut yang dua ni la 

ni lah dia awek awek tu he he he 

tersadai ni atas tar ha ha ha 

tak percaya tadikan .... haaa tengok lah .. port duduk sebelah
juri Matu Idol ha ha ha 



girl generations Matu ni hik hik hik 

ala - ala Kpop kan? dorang ni lah juara poco poco rasanya 

Artis tempatan Juki 

ada kisah upin ipin berbelon neh ha ha ha 

blur sangat kan kan kan 

itu dia Ajaiiiii 

wow ... Ajai twiist ke apa ni .... naib johan you ... 

Yb Morni 

tak ingat nama makcik ni 

cikgu Richard tias tengah bagi komen tu lor ....

ismail rasanya nama dia ni 

yang ini saya tak ingat
cuma saya tau dia itu derisa
saja

ha ha ha 

ni lah johan malam tu
dengar cerita sekali pakej dengan lamaran rekod album dekat studio FMC eh 

Yang Berhormat Abu Seman ni 

Ema 

pernah wakil peringkat negeri dia ni 
 aksi bermukun ala - ala dikir barat 


yang ini memang betul betul bermukun 


Sekian dulu laporan daripada saya . Terima kasih kerana sudi melayari blog INI. Tak lupa kepada BLOG saya yang satu lagi ya :D . Lain kali tu jangan malu jemput-jemput saya. Esok saya akan muatnaik gambar-gambar sukan rakyat dan permainan tradisional masyarakat melanau. ada sebahagiannya yang saya tak pernah main. 


No comments: