Sunday, June 10, 2012

Aku Bukan Angry Bird !!!

Hendak dijadikan dicerita ...
aku menghabiskan cuti hujung minggu aku di Sibu.

Kelihatan seorang kanak-kanak riang sedang bermain berdekatan dengan kipas. sambil membayangkan yang dia sedang bermain tali skipping. tali skipping itu sebenarnya adalah wayar kipas yang kebetulan plugnya sedang terpasang pada soket yang berdekatan .

Dek kerana IQ yang tinggi makanya, wayar tersebut secara tak langsung menjadi tali skipping. tengah dia syok-syok main. dengan nada yang sedikit tinggi aku panggil nama dia.

Amiiiirrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!! Jangan main wayar kipas tu !!!

respon dari si kecik : ha ha ha ... yeah... yeah !!!

Amirrrrrrrrrrrrr .... lariiiii dari situ !!! - ambik ayat dari Izz Ariffin abang si Amir.

responnya : hihihihi .... best lah Uucuuuuuu !!!!! Main ...Main !!!

Amirrrrrrrrrrrrrr ... Tak dengar cakap yerrrrr !!!!!

responnya ; hihihihi ....

tanpa sepatah kata aku bangun dari tempat duduk. berjalan ke arahnya.... dia mula lari sana-sini . mengelak dari kena peluk cium ... dengan gelak tawanya yang besar. menandakan dia berjaya mengajak aku bermain bersama-sama secara tidak langsung.

jaga ...amirrrr tak dengar cakap ye... meh sini usu peluk ciummm dia kuat !!!

si Ibu pula berkata :

Eeee... Ibu takut kalau usu marah !!! Nanti kena peluk !!! Kena ciummmm!!! Ibu tak tolong Amir !!!

tiba-tiba dibalas oleh si kecik

ANGRY BIRD !!!! ANGRY BIRD !!! ANGRY BIRD !!!!

terkesima sebentar.
Lidah pun kelu untuk seketika.
akhirnya suasana yang hingar - bingar melarang si kecik bermain di kawasan yang berbahaya berganti dengan gelak tawa aku dan si ibu Amir. Si kecik masih tak henti-henti menyebut Angry Bird !! Angry Bird!!! Angry Bird!!!

Tak sangka Candid
yang Amir buat menjadi 
Haaa sebelah ni lah Baby boy yang comel tu ...
kalau tak silap namanya

Izz amirudin .... tak pasti ada ke tidak Muhammad di depannya.

semoga jadi anak yang soleh ...amiin InsyaAllah ...

bakat semulajadi dia :

Berlakon

Tak percaya?!!!
Boleh cuba casting dia ni ha ha ha !!!

No comments: