Monday, June 11, 2012

Bila sha83@kaizer Bersyair






















assalamu'alaikum dan salam sejahtera...
tiba-tiba terkenang balik memori masa silam dulukala ....
seingat aku ...
ketika berada di Tahun 2 aku telah belajar sesuatu yang baru.

semestinya pelajaran baru itu adalah syair.
memandangkan saya jenis yang agak pasif dalam kelas. segala
hal yang baru saya belajar di kelas saya kumpul dan kongsi dengan
ibu saya.

Ibu bukanlah seorang yang pandai sangat bersyair.
tahap biasa-biasa saja. selalu ke laut bunyinya hi hi hi.
selalunya bahagian-bahagian syair, nyanyian, sajak,
 ibu akan serahkan pada ayah. secara tak langsung
ayah saya adalah mentor kepada saya.

bila dah kenal syair...
saya akhirnya jatuh cinta....
setiap tahun saya menunggu bab syair ...
bila bab syair ...
mesti nama saya kena panggil untuk bersyair ...
kalau ada cikgu baru ...
yang tanya siapa yang pandai bersyair ...
mesti kawan-kawan sekelas secara terancang sebut nama saya.

apa yang pasti saya rindulah zaman - zaman sekolah dulu
lama betul dah rasanya tak bersyair ni :D
teringin pula nak cari syair - syair tertentu pula ...

Nota: kalaulah ada tempat nak lepas gian bersyairkan bagus :D

No comments: