Friday, June 22, 2012

Please Be Nice Always :)

Ingat lagi tak entry Friday, Please Be Nice To Me... untuk keterangan lanjut cerita tersebut. tak adalah aku nak copy and paste kat blog ini. anda boleh klik link di bawah ini untuk buat flashback seketika. 


hendak dijadikan cerita... aku pelik dengan ekspress tu bila dah cecah jam 6 pun tak jalan-jalan. lepas tu pulak express ni kena geledah setiap ruang dan muka kami di suluh setiap seorang perseorang. 

si tukang suluh tak pula bagi tau apa-apa kecuali dia kata 

"maaf semua ya... saya tengah cari sesorang ni !" 
aku tengok jam ... lepas dah 10 minit. 2 kali dia buat pemeriksaan langsung tak jumpa siapa yang dia nak cari. kemudian... ekspress tu mula jalan. dah jalan ... tiba-tiba sangkut pula. bila ditanya di jawabnya ...gear laju terlepas. jadi tengah adjust. nak marah pun tak guna. terima sajalah. dekat pukul 7 baru dapat adjust betul . itu pun jalan punyalah steady. sampai je sibu dah dekat jam 9 pagi. di situlah aku tahu rupa-rupanya kami ni kena geledah pagi tadi pasal kes rogol seorang pelajar di bawah usia 18 tahun. 

kata anak buah aku .... Tijah 

usu nak tau... dia tu kawan aku tau ... sama kelas ngan aku sekarang. untuk pengetahuan korang semua tijah ni berusia 15 tahun. tahun ni PMR le jawabnya. 

lepas tu dia bagitau lagi ...

usu nak tau... laki tu bukan orang lain pun ngan dia... dengar cerita mak dan orang-orang lain sedara dia juga. 

aku tanyalah dengan mak dia cerita selanjutnya. 

mama kata banyak versi cerita orang.
dorang ni balik dari kenduri orang kahwin di satu tempat daerah daro. balik dari situlah budak perempuan tu terkena. 

bila aku baca balik suratkhabar yang dimuatnaik ke internet. rupanya budak laki ni tadi memang banyak kes dah dia buat. bila fikir balik ... aku jadi takut pulak. rasa macam dah tak selamat dah kat dunia sekarang ni. dulu tak ada kita dengar kes macam ni. ada tu ada tapi diklasifikasikan sebagai kes terpencil. 

budak tu mana ada kena tangkap terus hari tu. masa aku kat kampung hari tu baru dia kena tangkap. dengar cerita masa tu dia tengah sibuk main laptop depan TV. kena tangkap masa tu lah.... hidup keluarganya tak adalah senang manapun ... duduk pun kat rumah binaan kerajaan saja. aku tau lokasi rumah tu. 

nota: berhati-hatilah perempuan-perempuan di luar sana termasuk aku sendiri. tak boleh jadi dunia sekarang ni. betul-betul tak ada tertanam rasa kasih sayang. yang ada cuma untuk merosakkan. Semoga Allah lindungi kita selalu dari segala marabahaya. amiin insyaAllah. secara jujurnya ada jugak la sikit-sikit fikiran aku melayang jauh....bayangkan hari tu kalau budak tu betul ada dalam ekspress tu. dah lah aku pilih tempat duduk belakang. masa tu tak ramai pula dalam ekspress. keadaan dalam ekspress pula sangat-sangat suram dan gelap.  bayangkanlah apa yang akan berlaku. semoga Allah jauhkan dari segala malapetaka ... 

No comments: