Monday, February 23, 2009

Al-kisah tanpamu (3)

Hahhah commercial break lagi!!!

Pres MPP: assalamua’alaikum!

Aku: ( terkejut !) . wa’alaikumsalamwbt ( sambil tunjuk muka geram)

Dia gelak….terus panggil sepupu dia. Sepupu dia pun datang.

Sepupu: assalamua’alaikum kin! Aih…ramainya jemaah…

Aku: wa’alaikumsalam. Ramai?!!! ( sambil tengok sekeliling)

Pres MPP: macam tak biasa kau ni. Eh tadi kau panggil dia apa?

Sepupu: aku panggil dia kin. Kenapa? Salah?

Pres MPP: eh mana boleh. Aku seorang je boleh panggil dia kin tau. Aku dah beritahu kat dia. Kan kin kan?

Aku senyum…

Sepupu: aku punya sukalah. Macamlah dia bini kau.

Pres MPP: mana boleh. Aku dah bitau dia. Aku tak nak orang lain panggil dia kin. Aku nak aku seorang je.

Aku diam dengan dahi berkerut.

Sepupu: suka hati aku lah. Apa aku nak panggil dia.

Pres MPP: tak boleh. Kau kene panggil dia lain. Itu khas untuk aku dan dia shaja! Keputusan muktamad.

Sepupu: ek eleh….

Pres MPP: lepas ni buat apa?

Aku: pergi ruang legar. Studi. Kenapa?

Pres MPP: ndak pergi makan dulu kah?

Aku: owh…tadi aku dah pergi makan dengan chim sebelum ke sini.

Pres MPP: owh ingat tadi nak ajak pergi makan sama.

Aku: why not? Saya boleh ajak chim tunggu di café jap nanti. Mana tau dia tak turun lagi.

Pres MPP: o.k…

Aku: assalamu’alaikum YB

Pres MPP: wa’alaikumsalamwarahmatullah…

Dia pun berlalu…aku terus call chim.

Aku: awk...dorang jeff ajak makanlah di café. Nanti awak tunggu kat sana lebih kurang 8 suku macam tu.

Dia: okay…eh …. Awak ada apa-apa ke dengan dia?

Aku: dah! Jangan nak buat gossip. Aku ngan dia besfren je lah.

Dia: kalau ada apa-apa pun apa salahnya. Dia baiklah…

Aku: ceh! Kau je lah ngan dia nak. Nanti boleh tukar nama pulak. Hehee…

Dia: nonsense!

Aku: hahha padan muka!

Dia: nanti aku tunggu kay bye…

Aku: bye….

Aku senyum lalu off hp. Lalu menyambung kembali revision express aku.

To be continue…..hehhee…..commercial break again!!!

No comments: