Friday, May 29, 2009

lamaran bertandang

ibaratnya sekarang aku seperti gambar di sebelah ini. hati aku berkecamuk. jiwa aku tak tenang. terasa bagai ada gelora badai yang melanda tanpa sebarang amaran.

teringat akan bicara si dia...

saya nak meminang awak...

hari ini ia bergema sekali lagi...hatiku bagai dipukul ombak...

duhai hati...tak semuanya yang kita inginkan atau cinta itu kitaakan dapat. apalah yang aku bisa jawab...

di usia begini...siapa yang tidak mahu berkahwin. siapa-siapa pun mahu...memang indah bila sudah ada pasangan yang halal buat kita. susah senang ada yang sentiasa bersedia di sisi kita. ada yang akan membimbing kita. pendek kata semuanya yang indah-indah belaka.

lantas aku teringat pada satu novel yang aku baca...janganlah membuat keputusan dalam keadaan yang terburu-buru. nanti keputusan yang kita buat itu bakal dipengaruhi oleh syaitan...

nota: apalah yang bisa aku katakan...aku hanya perlu sedikit ketenangan dan istikarah. biarlah Allah yang menentukan siapa jodoh ku. bukannya aku sendiri...aku harap dia mengerti...siapalah aku untuk memilih...kerana Allah Maha Mengetahui apa yang aku tidak pernah tahu...apakah peluang untuk ku menjadi sahabatnya sudah tertutup?!!!

No comments: