Saturday, August 22, 2009

al kisah Tanpamu (7)

kembali berirama....

on the way balik dari ruang legar ke hostel...
tiba-tiba...

Nya: assalamu'alaikumwbt .....sakinah...

aku tercari-cari dari mana sumber suara itu .... si chim mencuit aku sambil menunjukkan ke arah seorang abang senior yang tersenyum dari arah satu sudut ...

aku: wa'alaikumsalam...eh.. abang buat apa kat sini?
nya: tunggu kawan... boleh abang tanya sikit tak?
aku: erkkk?!! tanyalah.. apa dia?
nya: kenapa tak pertimbangkan lagi jawatan untuk exco MPP tu... saya dan ustaz betul-betul berharap agar sakinah terima jawatan tu...
aku: erk.... bukan tak nak abang.. takut tak terpikul amanah tu...
nya: bukan sakinah seorang je... jeff kan ada... nanti dia boleh bantu... abang pun masih boleh bantu jugak nanti .. ustaz pun ada...
aku: masalahnya ... saya perlu fokus lebih pada studi abang.... faham-faham je lah masalah kolej sekrang ni...
nya: sekarang berapa pointer? ambil DBS kan?
aku: ha'ah .... dalam perhatian...
nya: owh... kalau macam tu tak apalah ... semoga sakinah berjaya...
aku: tapi next year saya tak mau terlibat lagi dalam AJK PPI boleh?
nya: itu abang tak boleh nak kata apa... tengok pada undian majoriti la...
aku: woh ... kalau macam tu tak apalah... terima kasih ...
nya: sama-sama..
aku: assalamu'alaikum...
nya: wa'alaikumsalamwbt ...

aku dan chim berlalu memnuju ke hostel ...

ch: napa kau tak nak terima je.. samalah kita nanti ....kesian abang senior tu ngan ustaz....
aku: bukan tak nak ... tapi tanggungjawab tu berat sangat .. aku rasa tak mampu ... kalau aku jadi exco .. aku tau dorang pasti akan letak aku dalam AJK kerohanian...
ch: orait le tu... aku tengok kau okay apa... sesuai....aku kan ada...
aku: tak apalah ... masih ada lagi yang lebih layak dari aku ...jap ... cerita pasal MPP ni.. aku dengar kawan baik kau pun bertanding jugak ye....
ch: sapa?
aku: alah .. buat-buat tak kenal pulak...
ch: sapa dia baik kau cakap betul2...
aku: syuk ... ala-ala newboyz....(sambil buat muka tak senonoh) ...
ch: budak MLVK tu ke?
aku: buat-buat tatau le pulak ....
ch: cis...bile masa pulak aku kawan baik dengan dia!!! (sambil pukul aku guna buku )
aku: jap jap ... (terus lari masuk lif dan tutup pintu lif)
ch:hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tungguuuuuuuuuuuu............

akhirnya aku zapppppppppppp....... ke atas.....
dia tertinggal kat depan pintu lif....

No comments: