Saturday, August 22, 2009

sambungan al-kisah Tanpamu ...(6)

lama betul iklan nya kan kan kan...
cerita sahabat aku z (teman skype aku) mengingatkan kembali dengan kisah yang belum ada kesudahan ini ...

apabila tiba di ruang legar ....
aku dan chim memilih tempat yang tidak jauh dari papan notis... kebetulan di situ ada meja kosong ... tak panas punggung lagi kelihatan kelibat si YB dan teman-temannya dia bahagian ruangan lain ... aku dan Chim cuma berpaling lantas memberi senyuman sekadar yang perlu sahaja.

aku: aku bingung sikit part sini .. tak paham aku apa benda dia cerita ni...
dia: meh sini aku tengok .. patut le buat muka stress je... selalu kau bagi senyum paling manis kat dorang ...
aku: tak ada masa aku nak masam masam manis karang ni ...

dia: kalau yang ni kau buat lah macam ni... meh aku bagi kau tips siket ...(bla..bla..bla...)
aku: awat plak jadi macam tu ... bukankah madam cakap bla...bla .... bla....
dia: kau ni ... kalau tak buat tori sendiri boleh kah ?!!! dah tu jalan nya aku nak buat macam mana....
aku: erk.... aku guna teori sendiri ke tadi tuh?!!! (buat muka sengih)
dia: nasib baik aku ni muda lagi dari kau ... kalau tak ... eeeeeeeeee .. geram aku...
aku: rilex lah chim... jangan le stress...nanti kalau kau stress jugak ... siapa yang akan tolong aku ....
dia: tau tak pe... tapi lain kali jangan pandai-pandai nak buat teori sendiri tau ...tak heran aku kalau ckgu matematik ku dulu banyak membebel nak mengajar engkau ni... suka sangat guna pakai teori sesat ...
aku: (lagi lagi buat muka sengih dengan selamaba aku tanya dia) agak-agak boleh jadi gila tak kalau mengajar aku seorang...
dia: tak adalah sampai nak tahap gila ... tapi boleh dikatakan antara calon-calon yang berpotensi dapat mental lah...
aku: (sengih lagi) ...
dia: dah dah cukup ... ingat ayu sangat le buat muka macam tu ...
aku: erk?!!! adalah sikit sikit ... hahhaha .... mana boleh pakai kalau mau tunggu kau puji ...
dia: ampeh betol !!!

kami dua pun sambung balik studi yang terbantut tadi...tidak berapa lama kemudian meja kami didatangi oleh sepupu YB ang hensem...sambil menyapa dengan gentelmen...(bukan macam pakwe² yang aku jumpa sekarang ni...huahuahua... jangan marah...guaru je...)

sepupu YB: assalamua'laikum n selamat selamat sejahtera ...
aku & chim: wa'alaikumsalamwbt ; selamat sejahtera....

sambil-sambil tu mata aku melilau ke arah meja studi dorang... erkkk?!!! mana dia?!! (tanya aku dalam hati)

sepupu YB: dia tak ada kin... dah balik hostel ... ada benda mau taip ... sekarang ni group kitorang terpaksa bahagikan kerja-kerja...
aku: owh ... kirimsalam kat dia nanti...
chim: lor... baru tadi makan sama.... tak kan dah rindu kot?!!
aku: ishk .... aku plangkung kang .... tak adalah ...
sepupu YB: hahahha korang dua ni....ermm.. tengah buat apa ni?!!!
chim: tengah but teori baru untuk subjek micro...(sambil jeling aku)
sepupu YB: hahaaa... mesti kin punya pasal ni ...
Chim: tau tak pe...
aku: aik.... kenapa pulak jebakkan aku?!!!
chim: siapa tak kenal kau?!!! orang yang penuh dengan teori yang entah apa-apa!!! kalau kau jadi pakar kaunseling aku agak ... makin bercelaru masalah orang kot...
aku: aik?!!! aku tak cakap apa-apa pun...
sepupu YB: hahaha yelah tu ... eh kin ... macam mana?
aku: apa tu?
sepupu YB: masalah kau sudah settle ka?
chim: kau tak payah risau le ... dia ni nampak je bunyi macam masalah nak rak... tapi sebenarnya ... tak ada apa-apa pun kat dia...
sepupu YB: kenapa pula....
chim: aku kan orang yang paling dekat dengan dia... aku lebih tau lah dari kau ...
sepupu YB: biasalah tu... nama pun sakinah ... menggambarkan ketenteraman dan ketenangan...
aku: korang dua ni kalau tak merepek tak boleh ke?
sepupu YB: hek eleh .. tak mau ngaku le tuh....
aku: bukan tak mau ngaku .. semuanya kan datang dari Allah.. jadi kepada Allah jugak semua masalah tu kembali nanti...
sepupu YB: tapi dah okay ke belum ?!!!
aku: insyaAllah dah... aku harap sangat-sangat semuanya dah berakhir....

mereka berdua tersenyum mendengarnya...

sepupu YB: kay arg aku balik tempat aku dulu... all de best!!!

aku & chim: okay men!!!

setelah itu masing-masing membawa haluan sendiri...

No comments: