Friday, August 7, 2009

minggu ini

last week ahad ... sha ade pergi sibu ... erkkkk nak post jugak ke ceritanya ... jap ek....sha pergi ambik henpon hahhhaa...(entah apa kaitannya yer )

ahad ( 3p.m ) - aku ketika itu berada di dalam express. jam di tanganku menunjuk ke pukul 3 ptg. express memulakan pelayarannya.. aku pulak terkebil-kebil mendengar duaorang pakcik berbangsa cina berbahasa di depan aku. Oh..Kesian 2 orang mamat kat tepi² dorang tu... hehee ibarat pengapit le pulok ... aku dengan muka selamba meletakkan selipar jepon aku di bawah beg besar mikey mouse dan minnie supaya aku dapat mengkonker dua kerusi itu khas untuk aku seorang...(kalau bukan tamak jangan panggil aku sha83@kaizer!). Ceh!express je Jaya express... tapi air-cond tak ada rasa langsung. udah le aku pakai sweater ditengah-tengah petng yang panas itu. Wah... semua orang nampak "gap²"...aku je yang simple tahap pokok kelapa...siap pakai selipar jepon pulak tu...sampaikan ua orang jejaka di depan aku pun tamao suda noleh kepala pandang aku .. huhuu .... (sadis). siyes. aku ngantok tapi aku tak boleh tidur dulu .. kang bebudak mintak duit datang pulak... tak pasal-pasal mimpi indah aku terganggu nanti ...

lebih dari pukul 5p.m- sibu pun sudah mula kelihatan... tetibe je express tu nak parking tepi .. tepi tu ada satu kilang .. korang mau tau apa jadi ? erkkk... tetibe bunyik Buukkkk!!!! dan terasa gegaran yang teramat lah kuat ... sampai aku terdoring ke depan...(sambil otak berfungsi...sepatutnya dalam express ni patut ada tali pinggang kaledar jugak...). adalah seorang mamat yang tak berapa nak hensem dari thefourhorsemen sembang dengan kawan dia sebelah aku.. dia cakaplah dengan kawan dia tu..

"aku ingat ko duduk sevelah ni tadi ... sebab aku tengok dia pakai tudung.."

aku toleh dia.. dia pandang aku .. aku senyumlah kat dia... ( dalam hati bermonolog ... apa perlu ku plangkung je budak sebelah ni?!!!)

tibe-tibe terasa express itu berundur ke belakang..aik .. buat reverse pulak dah... terkejut aku tengok kat tempat parking depan tu runtuh tibe-tibe...(terbukti perlanggaran yang kuat telah berlaku). patutlah aku rasa tak sedap hati ... rupanya bakal terlibat dalam accident atas air... dun wori .. aku selamat... akhirnya penumpang-penumpang di situ terpaksa berhenti jugak kat perhentian terakhir...

hampir pukul 5 setengah petang-situasi ketika menunggu abang taz. dengan penuh kesabaran aku menunggu tapi dia tak muncul-muncul jugak aduh...bebudak kat depan aku pun main pandang-pandang dah. aku tau korang baru lepasan form 5. tak yanh pandang macam tu sangat. dan aku tau aku luar biasa sikit ari nie... jangan tengok aku macam tu....

Nota: dorang tak terfikir ke nak buat tali pinggang kaledar kat dalam express tuh .... bahaya benor ... tapi kalau pakai macam tu .. abis lah semua orang tak dapat nak lepas lari hehhee...

No comments: