Sunday, December 6, 2009

Destinasi Cinta 1

hentam lah jika orang kata blog ini blog jiwang ... tipulah kalau dia cakap dia pun tak jiwang jugak .. ek elehhhh.... boleh blah !!!

ishk mende aku merapu ni ...
jap jap.... pikir dulu ...

ops tersasar jauh nampak .. sha nak cerita pasal destinasi sha sepanjang dua minggu yang lalu ...

kan sha dah cakap semua tu tanpa perancangan ... jom ikuti kisah sha ...

sha sampai di airport yang pasti bukan KLIA. dalam pukul 4 petang macam tu. di situ ada adik umie iaitu orang yang satu tika dulu aku pernah panggil asy... siap gaduh-gaduh lagi pasal nama dia ... dan yang pasti ... aku malu ... huhuu teringat balik kenangan zaman budak-budak ngan dia ... tengok muka dia ... terus aku ingat ceramah dia pasal payung emas ... payung emas pun payung emas lah ...

tiba-tiba dia tak suruh masuk keta dulu .. dia caka dia tunggu kawan satu lagi . nama dia mie .. yang pasti bukan mIe ataupun mie**. siyes aku tak kenal dan tak pernah dengar cerita pasal diapun .. bukan apa .. asy katakete dia tak muat ... jadi dia minta tolong mie untuk ambil angkot kitorang pegi sun view hotel . abis le kete besor tu dimuatkan dengan beg bg besor kitorang yang menunjukkan bagai kan nak berkampaung kat sana dan tak balik-balik serawak dah.
time nak masuk dalam kete .... umie ngan abie ngata... adihh usu ... p la ngan mie sana tu .. sian dia nanti tade dengan nak sembang.
aku jawab .. apa plak aku .. tak nak le .. bagi le isyam satu kete ngan dia. takmao le .. malu... malu sangat2... aku tak kenal. akhirnya isyam le yang tumpang stu kete ngan mie. huhuu ...
sempat lagi tu ronda-ronda sekitar putrajaya dan makan sate dekat-dekat situ ... time makan tu entah kenapa tibe-tibe umie bersuara...

nah... ada orang curik gambar awak!!! pastuh dia gelak ...
orang yang duk depan sengih-sengih je ....
adeihhh ...

kalau nak curi pun .. suruh le saya bermake-up dulu ... pakai lipstik semua .. ini muka dah comot dah ... hohohoooo ....

malam tu sampai je hotel memang penat giler...

thanks asy and mie

hari kedua ....
asy bawak pusing-pusing sekitar klcc dan menara tinggi tu ....
di klcc ni le tibe-tibe aku dapat koling ...
dia: awak di mana sekarang?
aku: dalam klcc...
dia: okay ... jap lagi saya datang sana jumpa awak ngan famili awak.
aku: o.k

masa tu kitorang dah jalan-jalan di taman ... sekitar situ .. dia call lagi...

dia: kat mana...
aku: duduk tepi kolam dah ..
dia: o.k jap lagi saya datang on the way ni ...
aku: o.k

tunggu punya tunggu ...
col lagi..
dia: awak ke yang pakai baju biru beg putih tu ..
aku: adeih ... man ade beg putih .. org pakai itam le...
dia: o.k ....

tibe-tibe mesej berbunyi ..... ops.. bukan gitar ye,...
dia: saya dah nampak awak tapi malu le nak datang sana ...

aku terus col... tanya ...
aku: kat ner tu?
dia: ada kat depan ni .. awak jalan je lurus nanti dah dekat saya panggil la...

aku jalan lurus .. lurus... dan lurus...
adeihhh ku ternampak seorang lelaki duduk bawah pokok pakai baju kaler biru ngan jeans biru lusuh ... dia pandang aku .... aku senyum ... terus bagi salam ...

cakap punya cakap ... akhirnya dia berjaya aku temukan dengan famili aku ... sebenarnya itu janji dia pada aku .. aku cuma bantu je.

bila aku kenang balik detik pertemuan tu ... memang best sangat-sangat. dalam hati cakap ... apa masalah nya kalau jumpa bawak sekali famili ye... Rudz ... siap golek golek nangis atas lantai sebab aku jumpa dewa tak bawak dia sekali ... hhahaa.... tak pe rudz tak kan lari pizza dikejar hahhaaaa....

balik dari klcc tu ... kitorag naik menara yang satu tu... best giler ... sebab dapat ambik gabar cantik ... yelah ... orang tak cantik ... tapi dalam gambar comel pulok... pandai jurugambar tu buat sentuhan pada gambar sha... hahhaa ...

balik dari situlah ...
aku: mal .. ko katner ...
mal: aku dah depan dataran le ni..
aku: aku tak nampak pun.. mana dia.. ki jangan men sorok sorok. mentang mentang ko tunggu kitorang lama ....
mal: mana ada... aku ada depan sini ... aku nampak kau pakai baju biru bawak air botol mineral tu kan ...
aku: adeihhh . dr mana ko skodeng ni... baek ko keluar ...
mal: o.k jap jap...
aku: kitorang tunggu tepi kolam ye ...
mal: okeyh ...

aku toleh belakang ... nampak le satu lembaga tinggi giler daripada abang aku .. dia lambai tangan .. dengan selamba aku lambai dia balik ... dalam hati cakap .. entah ye ke tidak dia ni akmal .. oh~ho... (alamak kantoi meh!)

malam tu kitorang pekena nasi lemak antarabangsa .... yang tempat malam tu masih dalam kawasan tawanan kampung baru ke mal?!!! hhahaaaa...

esok hari tu pulak ...
asy g bawak pi ... sunway lagoon .... naik roda pusing umie tamao... masuk rumah hantu umie mahu tapi termahu le .. kenapa? tanya dia apa yang jadi ... asy... len kali kita masuk umah hantu tu ... kita taboh taboh hantu tu boleh ke? tak kene saman ke? .. sambil teringat insiden hantu gaduh ngan budak-budak time tu... huahuahuaaa...

main atas ice je aku tak try ... oh my flying fox... gara-gara selipar aku tu ... aku tak jadi nak try .. ikut kata hati ... aku pinjam dan nyamar jadi member jap nak main tu free ... huhuuu ...

balik hotel ... semua pengsan...

2 be continue ...

No comments: