Monday, December 7, 2009

Destinasi Cinta 2

hari keseterusnya ... kitorang sambung perjalanan ke melaka. sampai di sana hotel dah kene kebas le pulak ... sampai di melaka sempat lagi kitorang lepak kat menara taming sari. tercapai jugak cita-cita aku nak naik situ. alhamdulillah. lepas tu balqis & sani bawak kitorang jalan-jalan sekitar AFamosa ... sempat lagi tu berbeli kipas ala-ala cina ... siapa lagi kalau bukan umie punye pasal. nasib baik tak jumpa durian. kalau tak dengan durian durian sekali diangkot ... hahhaa...

* teringat insiden masa on the way ke melaka... dah sampai melaka sebenarnya .... tibe-tibe angin sepoi bahasa bertiup perlahan-lahan sehinggakan umie tercium bau durian... siyes aku pun tercium jugak.. tapi beli pandang sekeliling tak ada pun durian... ajaib sungguhkan ? sampai rudz kat depan tersenyum lebar macam iklan susu marygold kot nama susu tu ... alah .. yang iklan ... mmmmmm.... huahuahua... betul ke apa yang aku ngan umie terhidu tu ... anjing pengesan pun tak secekap tuh .. hahhaaa....

masa nak makan ... teringat kat fisau .. terus mesej dia gtau di mana kami berada... adik fisau beraya rumah nenek dia kot ... tak pun nenek dia ada buat kenduri. dia ada ajak gi rumah nenek dia. tapi masa tak mengizinkan kitorang nak buat ambush ke situ. kang masuk rumah orang lain plak.

insiden mencari hotel. hahaaa... lawak lawak ... rasa orang kaya pulak tinggal kat mahkota parade tu... okay lah sangat. hehee... kenapa lah umie tak tanya kat holiday inn tu ada bilik kosong ke tak... wakakkaaa... ikut rasa hati aku nak berkampung terus je kat mahkota parade tu. ye la... dah rasa duduk dalam apartment pulak . tapi sayang dua bilik je ... kerana dua bilik ni tercetus le isu perebutan tido kat kerusi luar.

weiii... nanti ko tidur dalam bilik ek ...

aishkkk... apa pulak aku.. ko la yang tido dalam bilik ...

tak nak le.. aku nak tidur luar....

ishk.. ko jela yang tidur dalam bilik ...

aku tak mau ... econ dalam tu kuat sangat. demam aku karang...

woh ... okay lah ...

jam kol 1 dia masuk bilik .. aku terus tutup kipas kat ruang tamu dan Zzzzzzzz....tapi seingat aku sebelum tidur amam tu aku sempat lagi angkat panggilan. glamer pula rasa bila berkali kali mesej masuk .. calling tak henti henti masuk...

panggilan pertama yang aku angkat .. aku ingat kata-kata dia ... best lah kenal dengan awak.. aku tanya kenapa? lawak awak ni ... masa tu terus teringat kat ustaz lutfi .. dia pun pernh cakap macam tu .... satu tika dulu dikala usia aku menjangkau 12 tahun.

eh eh cerita aku melompat lompat macam lompat katak pulak...
lepas dapat mahkota parade tu tai. kitorang pun pergi lah jalan-jalan tengok wayang. ninja assassins tu... (maaf aku tak pandai nak eja..ops!!!)
kat mall tu le terserempak ngan nama kaizer .. tu le umie .. aku kata nak bergambar terus umie cakap tunggu esok ... nak tunggu esok apa? kan tak sempat lagi dah huhuu ... harap harap fisau boleh tolong ambil gambar untuk aku kaizer tu ... wakkakaa...

insiden dalam wayang....

dia kata .. harap-harap awek duduk sebelah aku...
seorang awek lalu .... ku jeling tengok awek tu lalu dan duduk depan ...
aku ngan umie apelagi gelak lah...
kali kedua .. adelagi awek lalu... duduk satu baris yang sama.. tapi alih-alih .. bawak pakwe pulak .... alamakyai!!!!
kali ke3 awek lalu ... alih-alih yang duduk sebelah dia .. budak kecik kot .. tapi aku tak pasti apa jantina dia .. apelagi aku ngan umie gelak lagi sampai terbalik satu panggung tu .... erk.. terbalik ?!!! yelah yelah .. aku tipu ...

kehkehkehhh ....

moral value: laen kali tak payah berangan nak duduk sebelah awek dalam wayang ... kerana kebarangkaliannya ... amat tipis. hahhahaa.... (gelak besar dengn muka bangga) .... mal .. mal... (sambil geleng kepala)

No comments: