Tuesday, December 8, 2009

Destinasi Cinta 3

uicks... 3 le pulok ...

balik dari melaka .. kitorang lepak kat selesa inn pulak .. thank you sangat sangat adik ku sayang... sudi meriahkn percutian kitorang. tapi nasi ayam kat open air on the way ke melaka tu memang best le.. lain kali kita datang situ lagi ek ... hehee...

oh pau shazana ... kehkehkeh...

di sini ...
dorang jalan-jalan ke sekitar masjid india ... aku tak sampai sana.. hanyut memilih tudung dan terdampar di kedai buku ... di situ lah aku jumpa buah hati aku .. cinta berbuah syurga kota namanya .. kenapalah aku tak beli .. adehhh ... sesal betul rasa di hati.

petang terakhir di kl.

awak... abang ajak dinner sekali malam ni ..

lhor .. esok tak boleh ke?

orang dah berangkat ke penang pagi esok ...

eh ye ke? kata 30hb...

tak jadi... nak jalan-jalan sana jugak...

o.k macam ni ....pukul 7 nanti saya usahakan untuk keluar kejap. nak makan kat maner?

pizza...
depan hotel tempat kitorang nginap je..

aiseh .. sampai sini pun makan pizza...apalah awak ni ....

biarlah...

heheee....o.k nanti saya cuba ye... apa-apa hal saya mesej lagi nanti....

selang beberapa jam kemudian ... mesej masuk .. baca...

"maaflah .. tak boleh keluar. boss tak bagi sebab tak ada orang ganti tempat kerja. ni pun dah merajuk dah ni... tapi boss buat muka bodo je .. nak merajuk lah nga dia... huhuu "

dalam otak berfikir ... sudahlah .. jangan berharap ... andai waktu itu masa ada... pasti kesempatan itu akan datang jugak akhirnya...dalam rasa putus asa. tiba-tiba umie cakap ... kita datang lah kat tempat kerja dia.

jadi pakat lah dengan si rudz .. nak ambush dia kat tempat kerja....
terus call mmber dia si wan ... tanya jalan masuk situ ...

abis je melepak kat pizza.. terus pegi situ ...
dan dan dan dan dan ... sampai tawaf 2 3 kali ... akhirnya baru terjumpa.
bila sampai depan pintu .. kitorang disapa dengan manis dan ramah... duduk dengan rasa penuh sopan santun....

buat order,,, dan aku lambai perempuan seorang dia datang ...
dengan senyum dibibir aku tanya...

kat sini ada orang nama mamat kerja ke?

dia jawab ada.. kat belakang sana...

erk.. boleh tolong panggil dia kluar sekejap?

boleh .. kejap ye...

dia berlalu dengan tersenyum penuh makna.... cantik woh dia tu...

setiap ruang restoran itu aku perhatikan satu persatu. terasa sungguh dekat sangat dengan aku. aku rasa macam pernah masuk situ .. tapi tak logik jugak .. tu kan pertama kali aku sampai sana. dalam masa aku berfikir...

dia melangkah keluar dan tersenyum... lalu mendekati meja kami sekeluarga...

dah order ke?

dah...

dia sambil-sambil salam dan tanya basi basa ...
dia masuk dalam balik dan sambung kerja .. lepas tu siap call lagi...

nape tak cakap nak datang?

surprise....

hehee.. ada-ada je... dah dah order cepat nak makan ape?

nak belanje ke tanya ni?

order je la cepat .. tengah buat kerja ni ... sibuk sikit kat belakang...

makan?!!! ermm .. kitoran dah kenyang .. dah makan dah ...

o.k minum pulak?

minum?!! nak rasa air tu .. yang awak pernah cerita dulu ...

air apa?

air yang ada campur peanut butter....

oh... yang tu ... okay...

tak lama kemudian order sampai ... malu meh .. aduh .. segelas je .... aku seorang je minum ... aku minum dan suruh umie rasa ... umie cakap sedap .. nak habiskan malu .. sebab orang buat bukan untuk dia ... adeihhh ... len kali dewa kene belanja umie ngan abie celebrate anniversary dorang kat situ le jawab nye .... hakhakhakkk ... masa tu mungkin umie tak malu lagi kot .. hehee...

time nak balik .. panggil waitress kat situ .. dia datang dan bagitau ... dah bayar semua ... seorang pandang muka seorang ... sah ... dewa yang bayor!

sebelum balik ...
dia datang meluru dari arah belakang dan tanya...

eh dah nak balik ke?

ha'ah ...cemaner ngan barang-barang tu...bagi terus je kay? dah ada dalam kereta dah...
o.k ... eh tadi kau paking kereta kat mana?

dalam sana? eh mahal paking kat situ ... tapi tak apalah kejap ...
dia lari masuk dalam balik .... rupanya ambil kupon paking ngan sekali untuk diskaun... lain kali paking kat depan pun boleh juga... bagitau dia..

berapa paking tadi...
mahalnya .. 10 tu....

berapa diskaun dia bagi?
4...

uiks paking kejap pun 10....
huhuu...

kan dah kene surprise kitorang ... huahuahuaa...

lepas ni nak gi mana?
nak jalan-jalan ambil gambar klcc dari jauh. lepas tu ... gi lepak kejap kat dataran merdeka...

lor... buat apa lepak kat dataran... tak ada best lah ...

orang nak dengar jam besar berbunyi le .. tunggu detik 12 malam...

uikcs... macam tu pulak ....

bukan senang tau nak dengar live....

hehee... ada-ada je...

hari tu ada col makcik .. dia ajak singah rumah .. mintak tolong awak bawak ke situ ...
saya cakap awak bz... tak sempat kot...

ha'ah .. lama dah tak datang rumah makcik... tak pe lah lain kali awak datang lagi saya bawak lah gi jumpa dia..

lepas penang gi johor ek?

ha'ah...

lepas tu bila balik sarawak?

3hb le... awal pagi dari johor.

woh .. jaga diri tau ... eh kete dah ada kat depan tu jom .. abang hantar ... letak je situ dulu barang tu.. apa-apa pun terima kasih sebab sudi datang ... susah-susah je...

aku hanya senyum mendengar...
tengok dia bersalam dengan abang...

kemudian kami teruskan xpdc pada malam itu ...
bergambar dan berlepak di dataran...

Moral Value: kadang-kadang ditengah-tengah rasa putus asa itu ... jika kita yakin segala-galanya datang dari Tuhan... pasti Tuhan bagi jalan pada kita...itulah dia kekuasaan Allah. kita tidak tahu segala perancanganNya. apa-apa pun takziah buat dewa sekeluarga atas kehilangan abah yang tersayang. aku dapat tau petang 7 november 2009. itupun setelah selamat diurus jenazah. itulah sebahgian dari taaruf aku bersama dewa ...

No comments: