Friday, May 7, 2010

Mari Mengundi !!!

sepetang yang lalu...
sempat aku belek-belek blog orang...yelah...dah tak ada stok buku baru hehhe. lagipun sekarang ni bukan senang nak online. memang ibarat musafir lalu di padang pasir le. yang silapnya tak ada padang pasir pun...tempat tinggal pun jauh dari pantai...macammana tu?

sambil belek-belek aku terbaca sesuatu dan terpikir tentang sesuatu. yelah sekarang kan time orang mengundi apa salahnya aku update aku punye kamus melanau.

jom kita ikuti sesi pembelajaran yang seterusnya
...

mei mengundi mo kah ataupun mei garis mo kah?
maksudnya,,,awak tak mengundi ke?

mei ngah daftar ko
maksudnya... saya belum daftar lagi

buyakno bak mei ngah daftar?
maksudnya...kenapa belum daftar lagi

wak selalu mak menang tanpa bertanding mei gak perlu mengundi gak...
maksudnya....kan selalunya menang tanpa bertanding jadi tak perlu jugak pergi mengundi

daftar mak mo
maksudnya .... awak daftar je...

itu baru tajuk kecilnya mendaftar belum lagi sub sub topik ketika mendaftar pulak
jumpe lagi di lain masa...

No comments: