Saturday, July 17, 2010

Ummie Oh Ummie !!!

bila Ummie buat lawak selamba ... dengan muka muka nya sekali pun tak ada rasa bersalah. begini al-kisahnya...
ini kisah di klinik...
sedang aku syok melayan TV sambil-sambil berbual dengan ummie...
tiba-tiba seorang lelaki yang duduk di hadapan aku ngan ummie menegur ummie...
dia: eh kau rupanya... patut le suara macam suara kau je yang aku dengar.
ummie: oh ye ke? wah dalam dunia ni tak adalah orang yang serupa suara macam aku. hehee...
dia: kau buat apa di sini?
ummie: cek kencing manis.
dia: oh... ini siapa ni ? anak kau ek?
ummie: ha'ah anak aku yang sulung.
dia: woh... duhal... cantik jugak anak kau ni.

(aku pulak tengah blur)

ummie: ye ke? terima kasih...
dia; tak sekolah ke hari ni?

(sekali lagi aku blur... dalam hati tertanya aku ni nampak macam budak sekolah ke?)

ummie: dia baru je lepas form 5.
dia; oh......
ummie: kalau berkenan boleh lah buat menantu.
dia: boleh... ada anak laki yang paling tua.
ummie: berapa umur?
dia: sekarang dalam form 4
ummie: ala... kecik sangat tu...
dia: ishkkk.. tak apa... asal suka sama suka ....

(aku pulak semakin blur... nak menyampuk tak elok orang tua-tua bercakap)

huhuuu... dengar je lah hahaaha....
ummie pandang aku, aku pandang ummie. last-last gelak je lah....

nota: aku memang masih blur ... teng mana dia tengok cantik? teng mana dia pikir aku ni masih budak sekolah... aduh....

No comments: