Wednesday, November 3, 2010

Tangan + Kaki + Pinggang = Sakit

untuk seketika kami dilanda krisis air. tempat orang lain semua air melimpah-limpah sini pulak krisis air. ke...tempat rumah tinggi ni je tak ada air =P

al-kisahnya:
masuk hari ni. hari ketiga aku jadi tukang angkut air. itulah keje part-time aku sekarang. huhuuu...serasa aku, hari ini adalah hari yang paling banyak round aku penuhkan air =P. serius ... tak padan ngan kekecilan aku =P.

yang pastinya:
alhamdulillah pakaian yang berlambak dah habis aku settlekan. rasa macam cuci tebing sungai je. dah warna airnye macam air sungai hihiii... alhamdulillah. hari ni air kelihatan agak jernih dari selalunya jadi, selaku tukang cuci sha83kaizer telah memanfaatkan kejernihan itu dengan membedal pakaian-pakaian yang berwarna putih lagi suci =P.

di samping itu, sha83kaizer telah memenuhkan tembikar-tembikar yang sedia ada untuk keperluan masa depan dengan air-air yang jernih belaka.

yang cuci baju tu dah makan 3 baldi air.
yang part tembikar tu dah makan 2 baldi air.
nampaknya bekalan tidak cukup: makanya sha83kaizer angkut dan angkut untuk bilik mandi ada 4 baldi setengah.

untuk tong besar ada 4 baldi setengah.

dan ada tambahan 2 baldi lepas Hisyam mandi =)

kesemuanya ada...
ada 15 baldi setengah... ops!!!
terlupa nak isi air dalam tandas....
nota: memang satu revolusi betul bagi aku nie =P

No comments: