Thursday, April 19, 2012

Telefon Berbunyi Kringgg!!! Kring!!! Kring!!!

Rasa sadislah nak mulakan cerita malam ni hahaha .. seperti biasa aku kan tengah online Fesbuk dengan TV2 . kejap tadi aku memang fokus bagai nak rak haaa kat Fesbuk sebab syok duk baca status
seorang kenalan fesbuk. baru je confirmkan. saya tak kenal pun. seperti biasa hikhikhik ...
aku ...bila fokus pasal sesuatu memang tak boleh blah punya cara penghayatan tu...
aku akan perati betul betul ....
hahaha


tengah memokuskan diri
Tiba -Tiba

cerita hindi aku tengok pun habis ...
Last-last aku ngadap Fesbuk balik dan fokus balik kat status dia tu.
Aiseh ... macam-macam ilmu dia posted ....
maaf ....aku tak printscreen....
kalau printscreen pun ...
aku buat koleksi peribadi je kot
hahaha

seperti biasa aku memokuskan balik pemikiran aku
tiba-tiba
OCOT!!!
Jantung aku bagai berhenti berdetak untuk seketika
gara-gara telefon rumah berbunyi sekitar jam
12 ke atas !!!

dengan langkah lesu
bukan pasal angkat tepon malam-malam
tapi pasal terkejut
dengar tepon tu melalak

aku angkat
ku cakap
hallo !!!
di sana kedengaran suara seorang lelaki di talian.
hallo
jawab dia di sana.

boleh saya bercakap dengan shida ?
dia memulakan bicaranya.

hah?!! sapa tadi?!!!
aku tanya untuk konfirmasi betul ke tidak yang aku dengar

shida ..shida ...
dia ulang berkali kali ....

oh ...cari shida eh?
tanya aku balik

ya ... boleh saya bercakap dengan shida...
dengan sopan dia mintak tolong dipass tepon.
tapi masalahnya tepon tu tak boleh bertukar tangan.

eh awak salah nombor ni
mana ada orang nama shida kat sini.

yeke salah nombor
ah sudah dia tak percaya pula...

ya...awak memang salah nombor ni.
tegas aku sekali lagi dengan yakin.

okay...kalau macam tu boleh saya tahu ini rumah siapa
siapa yang ada kat dalam rumah

dengan selamba aku jawab

Eh ... tak perlu nak tahu lebih lebih ...
kan saya dah bagitau tadi awak ni salah nombor
dah memang tak ada orang nama shida dalam rumah ni
awak nak tahu apalagi?!!!

oh okay .takpalah ... terima kasih

ya !!!

Nota: aku memang pantanglah kalau dah cakap salah nombor tapi masih tanya macam-macam.
bila aku baca balik ayat kat atas ni macam kejam juga aku ni
apa boleh buat
kita harus belajar dari pengalaman masa lalu.
salah nombor ...
kemudian call lagi..
dan lagi...
dan lagi ...
last last tu awak , sebenarnya saya memang nak berkenalan dengan awak.
tapi saya tak berani nak bagitau mula-mula saya bercakap dengan awak hari tu.
Aisehmen!!!

No comments: