Thursday, June 28, 2012

Lelah Itu Indah T___T (AKU VS AIR)

onmode : sedih 
assalamu'alaikum dan salam sejahtera  semuanya ...

ya .... saya tahu blog saya berupdate pepagi buta .
saya bukan sengaja untuk dipagi hari. sepatutnya saya tidur dulu sementara tunggu POR-ESP. tapi, keadaan tak mengizinkan. aku harus memenuh tong-tong kosong yang sedia ada dengan air.

dan tak pernah-pernah pula saya menyimpan terlalu banyak rahsia untuk malam ini. Ha Ha Ha...magik tanpa tragis lor !!! aku tak pastilah kenapa mata aku dalam photo ini. yang buat aku tak tidur malam ada 3 hal :

I- Masalah air 

II- Demam

III-Bola. 

Paling akrab antara 3 hal di atas dengan aku adalah masalah air. Penat juga kadang-kadang bila berjaga hampir setiap malam. tidur jam 6 pagi. bangun pula nak kena masak. tapi tak apa...janji bahagia. tunggu air saja. bukan besar sangat masalah pun. sambil-sambil tu belek la TV. 

bila cerita pasal air ...
ada hal yang buat aku tergelak sendiri. kakak ipar aku no.3. itu hari mengadu dengan aku.

"usu balik minggu tu tadikan ...bro mohamad datang sini. balik saja mereka malam tu ... tup ...tup air tak ada".

"air apa yang tak ada?" tanya aku.

"air pili ni la... entah macam mana pula boleh tak ada. seumur hidup akak tak pernah sibu ni ada masalah air. inilah kali pertama."

"ha ha ha ... kuat betul badi tak ada air yang saya bawak neh..."

satu hari tu ....
aku bergerak dari dari ke sarikei dari sarikei ke nyabor... tup tup sampai nyabor, air pili tak ada...kemudian aku dengan abang aku bergerak ke kuching keesokan harinya. sampai di Kuching air tak ada juga... seingat aku kejadian ini berlaku sebelaum kami bertolak ke pulau pinang. kau tengok tu ...sampai ke Kuching ia melarat ha ha ha !!!

dan yang terbaru ini...
aku balik bercuti di kampung ...
tiba-tiba keesokan hari tu terus  tak ada air :D
parah...parah ...

tak terasa berlalu Masa Pertama ni ... okay semua ... saya nak makan. Laparlah :D


 







nota: kesimpulannya malam ini saya belum tidur lagi hanya kerana menunggu air pili yang entah bila akan penuhkan tangki. sambil-sambil tu tengoklah bola. tak kira apa jadi kepada pasukan pilihan aku... aku layankan sajalah ... esok pagi jam 7 mesti dah bersedia. Hari sukan sekolah :D. Tugas saya adalah pengurus rumah Laksamana dan jurukamera :D Bahagianya sayakan kan kan ?!!! 
Lepas sukan sajalah saya tidur ye (!____!) 












No comments: