Monday, June 25, 2012

Subhanallah ...Janji Allah Itu Pasti !

Sejak akhir-akhir ini minggu seminggu inilah kan .. aku tak boleh nak tidur malam... mula-mula ingatkan sebab mungkin mata onmode nak tengok bola kot. walhal malam tu tak ada bola pun . 

aku asyik keluar masuk bilik saja. Last-last menghadap meja makan. dan makan apa yang ada. 

hari demi hari ...malam berganti siang ... 
akhirnya malam tu spain menentang france .... tapi mood aku macam lain saja. tak tau ... bagai ada yang tak kena. mata aku tak boleh lelap selagi jarum jam tak pacak jam 6 lebih... 

bangun-bangun ...saja ... aku nak kena siapkan semuanya. termasuk diri sendiri. agak lebat juga hujan pagi tadi. sehinggalah petang tadi ...aku online fesbuk ... ini lah yang berlaku :

NOTA: setiap janji Allah itu pasti ... aku tak sangka ... ini sebabnya perasaan aku terganggu seminggu ini. semua kerja tak jadi. kalut semacam saja. macam tak teratur. gerak hati aku kuat mengajak aku ke sibu minggu. memandang kondisi aku yang tak berapa nak sihat. dan secara kebetulannya minggu ini hari khamis bersamaan 28hb jun 2012 merupakan acara kemuncak sukan sekolah di sekolah SKHBD maka, aku batalkan niat nak pergi. tunggu bulan depan pertengahan bulan saja aku pergi. 

tiba-tiba aku dapat berita melalui fesbuk. melalui adik ADAM. kemudian aku cari henpon aku. langsung tak jumpa. merata tempat aku cari. akhirnya aku teringat... aku letak dalam camera bag. aku tarik zip beg... keluarkan henpon aku. check !! ada 2 miskol . aku terus call ibu tanya berita guna tepon rumah . bukan apa. kredit aku tak berapa nak cukup untuk buat panggilan keluar. 

rasa ketar pale lutut dengar cerita ibu. betul seperti yang aku imejin. beginilah imej rakaman gambar kereta tersebut. seperti yang tertera dalam gambarajah di atas . 

di bawah ini sebahagian rentetan kisah hari ini . semoga apa yang berlaku ini menjadi iktibar untuk kita semua. syukur Alhamdulillah semuanya selamat. tiada yang cedera parah. syukur Alhamdulillah ya Allah... terima kasih atas perlindungan MU ke atas ahli keluarga ku.

cc untuk anak buah aku NURUL IZZAH AQILAH ... we love you so much dear ... be a good girl. smoga menjadi anak solehah ...amiin ..insyaAllah .... 









































No comments: