Wednesday, July 25, 2012

Puasa VS Gastrik !!!

Gastrik ... gastrik juga ... puasa ...puasa juga ... Alahai gastrik !!!

salam Ramadhan semuanya...
macammana ibadah kamu semua di bulan Ramadhan ni? O.K tak?!!!

Saya ?!!!
seperti biasalah ... macam tahun - tahun yang sudah jugalah ... ala kadar saja. sihat pun suam-suam kuku. sakit pun suam suam kuku juga. pendek kata semuanya suam-suamlah ...

makan pun takdak selera. tak sama seperti tahun - tahun sudah. bila berpuasa... selera makan ... mak aiiii !!! kalah hari lain-lain tau !!!

sekarang menunjukkan jam 3:37 petang. selalunya ... aku jarang masak time macam ni. nanti jam 4 baru berhempas pulas nak buat itu ini. bajet jam bekerja di dapur ni lebih kurang 2 jam.

Menu hari pertama tu yang ada mistake sikit :

1- bubur pedas
2- twister oren

ambik kau !!!

jam 9 perut buat hal ...tertidur ...terbangun sekitar jam 10 malam ... selepas itulah keadaan perut tak stabil-stabil sampai sekarang.

Nota: tak stabil pun ...hari kedua aku bedal puasa juga!!! sebab bagi aku tak ada bezanya bila puasa ngan tidak ni. bila tak puasa ... tak makan juga. daripada tak puasa ... lagi bagus puasa terus !!! habis cerita !!!
tapi hari kedua tu mistake nya pula ...aku bedal dengan makan nasi. sepatutnya aku makan nasi bubur ...ishk ..ishk ..ishkkk ... dan begitulah hari-hari yang seterusnya :D

selamat menunaikan ibadah di bulan Ramadhan semuanya :)

No comments: