Tuesday, August 28, 2012

Jodoh Oh Jodoh !!! ^_______^

Ini bukan entri gedik. Ini sekadar entri pesanan.
hik hik hik ....

Seperti yang  aku katakan dalam entri saat per saat fesbuk Bukan hal yang mudah nak bagi orang lai puashati dengan jawapan kita bagi.

Ingatkan persoalan tentang jodoh dah habis. Sekali lagi ia terlepas dari ikatan yang kukuh...sehingga aku keluarkan ayat-ayat yang tak berapa nak senonohnya didengar oleh orang-orang tua.

Di sini aku jelaskan sedikit demi sedikit ye. Kalau dulu zaman awal-awal 20-an ...ye ... memang aku selalu terfikir soal jodoh ni. tapi sejak usia dah beranjak cecah 25 tahun. Pandangan aku tentang jodoh mula berubah. Dan sekaligus meragut rasa keinginan untuk melangkah ke alam rumahtangga.

secara umumnya .... kita tahu kelahiran, pertemuan, perpisahan, kematian, jodoh itu semua dibawah perancangan Allah. Dan persoalannya sekarang tentang jodoh. tentang jodoh ... ya .. tentang jodoh.

Nota: aku sambung ke entri lain ya .... nanti meleret sangat pula entri yang satu ini ...

No comments: