Wednesday, September 19, 2012

Yang Tak Termampu !!!

Aku tak boleh tidur bukan sebab petang tadi tak jadi "penentuannya"....
aku tak boleh tidur bukan juga sebab aku angaukan seseorang ...
cuma ...aku trauma :'(
sedihkan?!!!

Pagi tadi ...penat aku memang tak habis sepenuhnya lagi...
walaupun tak habis ...aku cuba selesaikan apa yang belum terselesaikan...

Aku juga mengambil kesempatan untuk membersihkan apa yang patut di ruangan tandas sepagi tadi. kebetulan ada air yang keluar dari saluran pili. Hendak djadikan cerita ... sementara menunggu tong besar penuh airnya ...aku buat kerja di dapur sekejap... beberapa minit kemudian aku menjengah ... ke bilik air bagi memastikan tong besar tersebut dah penuh ke belum dengan air pili.

kali ketiga aku menjengah ...tak ada ampun-ampun lagi .. perut kecut!!!kepala lutut ni ketar je !!!Rasa nyawa aku terbang melayang ketika itu juga !!!

-Besarnya lipan !!!!!-

aku penuhkan air dalam baldi dulu kemudian aku simbah lipan tu masuk terus dalam lubang tandas ... ingatkan dah mati ... masih hidup juga lipan tu rupanya....

beberapa tahun sebelum aku kena gigit baby lipan ... aku pernah kemaskinikan barang-barang dalam bakul nak masuk mesin basuh ... Last kopek aku kutip ... terkejut tengok lipan dewasa melingkar dalam bakul :'(

NOTA: Allah punya kuasa ... bila Allah perintahkan lipan tu untuk gigit aku ... sesungguhnya aku takkan dapat mengelak :'( syukur Alhamdulillah... tiba - tiba teringat terjahan si ular ketika dalam bilik mandi :'( Sapaan si ular ketika jemur pakaian dibelakang rumah ... dan serangan sang biawak ketika melakukan hal yang sama dibelakang flat....

No comments: