Wednesday, October 10, 2012

Antara Khamis Dan Jumaat (onmode: blur tapi seronok) !!!!!

Ketika jejari ini menari-nari tanpa mengikut alunan muzik ini ... aku tak terfikir   pun nak letak apa tajuk entri ni. amat menghairankan rasanya bila megarang isi tanpa tajuk.

esok bermula pekerjaan yang berat tak berat sebagai jurufoto yang tak bertauliah di SK Tebaang. Sebenarnya aku ni sangat pemalu orangnya. pemalu yang teramat sangat.

nampaknya kena bijak memendam malu untuk esok hari. baju pun aku tak pilih lagi ni. bukan tak ada semangat. tapi tak tahu nak mula dari mana kerja ni sebenarnya.

kisah semalam. tengah mamai tiba-tiba disapa:

-nak pergi Kuching jugak ke? Target kampung budaya-

- Nak Nak Nak !!! bila tu?-

-Jumaat ni... Bayar RM*** ... nanti jadi jurufoto ya!!!-

OK!!!

Percayalah dalam hati aku cakap:
 ingat nak enjoy sebelum ujian rupa-rupanya berkerja keras jugak jadinya.

dialog hari ini:
-nanti awak kena ambil gambar sebelum kita berangkat dan di setiap perjalanannya.

aku
-ERKKK?!! GULPPPP!!! ye~~~~~~~~~~~

-Jangan pula habaq nanti tak ada bateri. cas la sekarang bateri kamera.

dalam hati jawab:
-memang dok cas pun ... tapi nak pakai Majlis Tilawah Al-Qur'an esok hari :P

Kisah semalam juga yang ini pula pasal Majlis Tilawah Al-qur'an:

ustaz: sakinah macammana esok? ada transport? ke terbang ....

aku: saya terbang pun boleh ustaz.

ustaz: kalau nak tumpang esok tunggu dengan budak budak jam 6:45 pagi.

aku: o.k!

itu masa adek kitaorang ni tak confirm lagi nak naik kereta. Alih-alih hari ini boleh pula dia habaq, ada kereta , dia dah dapat.

- agak-agak berapa kau nak cas eh kitaorang ni.

-alah.. tak adalah mahal sangat RM50 seorang saja.

- dek .. kalau macam tu sanggup kami ni naik motorsikal je.

Ha Ha Ha

Aku tengah fikir sekarang ni tema photoshoot yang aku nak buat esok hari apalah agaknya. kalau tak bertema macam tak syok pula. memandangkan photoshoot kali ni dibuat diluar sekolah. aku ingat nak tangkap yang santai-santai. (bengong punya orang ...bukan memang selalu tangkap gambar santai ke?)

awal aku nak pesan ni... sahabat-sahabat ku...korang esok tak payah lah nak expose melebih dari peserta tau ... sungguhpun aku pesan macam ni. serius ni .. bukan boleh percaya sangat dorang ni. nanti tengah-tengah ambil gambar peserta mesti dorang yang melebih - lebih Ha Ha Ha ... kalau dah aku taip dorang tu sekali merangkumi dengan si jurugambarlah jawabnya!!!

sementara tunggu air nak penuh ni. aku santai sekejap sambil update buku laporan aku. jadi aku pun tak perlu nak risau lagi dah masa kepergian aku ke kuching. kemudian aku packing barang... selepas tu baru buat persediaan untuk masak awal pagi esok :D

Wangilah rumah ni awal pagi esok.
menu esok hari sayur bayam dengan ayam panggang o.k ?!!! jam 6:45 aku dah kena gerak ke rumah kakak yang cantik dan manis serta muda amudi selalu. nampaknya 6 setengah aku mesti dah bersiap 100%.

Nota: norfarahdillah, florence, dengan norashikin ke kalau tak silap aku satu kumpulan dengan aku. kumpulan 11 untuk lawatan sambil belajar ni nanti. Aku tak pastilah apa nak buat... nak ajar apa ye? aku tak pernah ikut lagi lawatan-lawatan yang macam ni. Takda hal lah .. silap haribulan kita bergambar sajalah ya ... ha ha ha ... (aku dapat rasa cukup sekali ni sajalah dorang ni offer aku untuk ikut sekali) ....

No comments: