Monday, November 19, 2012

Andai Ku Bercinta Lagi !!!!

assalamu'alaikum dan salam sejahtera semuanya 


aku dapat title ni daripada MOJO ... Bila aku cari lagu - lagu semua lagu orang putih keluar. Aku pun naik konfius. Aku dengar lagu ni dalam AIM 19. Pendek kata aku jatuh cinta dengar pertamalah dengan lagu ni. Lagu lain dorang ni aku tak tau lagi. nanti ada masa rezeki lebih aku pergi cari lagu ni di pasaran yang sedia ada sekarang...tu pun kalau aku jumpa.... baru aku boleh beli.

Andai Ku Bercinta Lagi -MOJO-


Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga
Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini
Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni
Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata
Dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda
Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh
Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih
Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni
Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata
Dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda
Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati
Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni
Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata
Dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda
vokalis mojo ni kan .... bila aku dengar macam ni saja tanpa tengok muka entah macammana nama AWIE bole terlintas dalam kepala otak aku. Aku dah mula konfius ni siapa sebenarnya vokalis MOJO ... ke telinga aku dah rosak teruk  Ha Ha Ha ... tak apalah ... aku redha :) 

Yang Pasti Andai Aku pula nak bercinta ... Tak Lebih Tak Kurang Beginilah jadinya (sila rujuk gambar dibawah :)






Pesan pada hati
<<< Jangan terlalu banyak berhibur. Hentikan angan-angan yang berpanjangan. Buka kitab baru. Yang sudah tu sudahlah .... sinarilah hari-harimu dengan ayat-ayat suci  >>>






No comments: