Thursday, September 12, 2013

Ibu Bapa Zaman Sekarang !!!

Ha Ha Ha ... Habislah aku lepas ni kena kejar ngan mak bapak budak.... Jangan risau ibu-ibu bapa-bapa sekalian. Sekiranya entri ini tidak ada kaitan dengan anda ... ucaplah syukur Alhamdulillah sebab anda tidak tergolong dalam golongan-golongan seperti di dalam entri ini tapi jika anda was was .... sebutlah nauzubillahimindzalik ...semoga Allah jauhkan kita daripada sifat-sifat seperti ini .... Kisah ini aku petik daripada seorang tenaga pengajar di sebuah sekolah bersebelahan dengan tempat tinggal aku sekarang... Tak perlu rasanya aku cerita di mana lokasinya ....

Hurmmm....al-kisah satu cerita...

Murid-murid (suara ramai nih):
Cikgu, taufiq (bukan nama sebenar) nak jumpa adik (adik dia laa!)

cikgu:
Buat apa kamu nak jumpa adik, taufiq (depan pintu kelas dah macam nak terkucil, terenjut-enjut)

taufiq:
saya nak pinjam buku (ada la buku belajar)

muka taufiq dah berkerut nampak macam ketakutan mungkin guru dia dah naik angin.

cikgu:
kenapa kamu nak pinjam buku adik kamu, beli la lagi satu?!!!!

(umpan nak tau ape ke halnya)

taufiq:
Tak bolehhh!!!

cikgu:
kenapa ?? beli laaa....(saja carik pasal, sekali sekala usik budak)

taufiq:
ayah saya tak mahau beli !!!! (mengomel bla..bla..bla....tangisan 87.5% downloading)

cikgu:
Kenapa ayah tak nak beli ?? (syiookkkkk!!!!) :-)

taufiq:
Arrggghhhh....ERrrrrggghhh...(adik bagi buku, dia terus pergi sambil membebel....)

"orang dah suruh beli tapi tak mau...sibuk sangat nak beli PERABOT ....tak habis habis lagi nak beli perabot! bla....blaa....."

cikgu:
%?:*xvd?!#%.....speechless....

Moral: bwli barang keperluan anak kalau dah dapat bantuan br1m ka, e-kasih ka, kwamp ka, atau ibubapa yang berada tu jangan sekat-sekat...beli la ...perabot-perabot tu, hp baru ka, tv besar ka keudian kan! kadang-kadang anak-anak takut nak minta tapi jiwanya mungkin memberontak ... :-)

Nota : standard dengar jawapan budak-budak mak ayah saya kata tunggu e-kasih / kwamp baru beli...bila dah agih tanya balik mana buku yang dah beli tu? belum beli lagi cikgu hurrmmm standard juga dapat jawapan macam tu ... kena kaji balik tu rasanya ....macam membazir pulak ....

No comments: